اعطای امتیاز فعالیت نخبگی بنیاد ملی نخبگان به برترین‌های هکاتون 1400

بنیاد ملی نخبگان امتیاز فعالیت نخبگی  را به تیم‌های برگزیده بخش هکاتون رویداد بازی‌های جدی 1400 اعطا کرد. 


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بنا بر اعلام بنیاد ملی نخبگان که رویداد هکاتون 1400 را به عنوان یک رویداد رقابتی مسئله‌ محور در قالب طرح شهید بابایی به رسمیت شناخته، امتیاز فعالیت نخبگی منتخبان این رویداد به برترین‌های این رقابت تخصیص یافته است.

بر اساس بررسی هیات راهبری طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان، به اعضای تیم‌های برنده عنوان رتبه اول 30 امتیاز، برنده عنوان رتبه دوم 25 امتیاز و برنده عنوان رتبه سوم 20 امتیاز فعالیت نخبگی اعطا شده است. همچنین به اعضای تیم برگزیده هکاتون استان آذربایجان شرقی 15 امتیاز فعالیت نخبگی اختصاص پیدا کرده است.

همچنین بر اساس اعلام بنیاد ملی نخبگان، به شرط ورود تیم‌های منتخب به ساختار حمایتی همگرای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و تلاش برای تولید و تجاری‌سازی محصولِ هکاتون، امکان افزایش امتیاز فعالیت نخبگی تا سقف 100 امتیاز برای این تیم‌ها وجود دارد.

این رویداد با حمایت مادی و معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با موضوع «استعدادیابی و توانمندسازی با رویکرد شناختی» تابستان و پاییز 1400 برگزار شد. حمایت از تولید و تجاری‌سازی آثار منتخب، به طور مشترک از سوی این سه نهاد (بنیاد ملی نخبگان، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی) در حال پیگیری است.