حضور 19 ناشر و خریدار بازی بین‌المللی در دومین رویداد تجاری آموزشی TGC 2018 قطعی شد.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: از این پس بازی‌های موبایلی برای انتشار در کلیه‌ی فروشگاه‌ها، باید دارای رده‌بندی سنی و قابل رویت برای مردم باشند.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جهت تسهیل ارتباط فعالان و علاقه‌مندان صنعت بازی‌های رایانه‌ای و فراهم کردن امکان دستیابی آسان‌تر به اخبار و خدمات بنیاد، حساب‌های کاربری جدیدی در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‎‌های پیام‌رسان‌ داخلی ایجاد کرده است.

کتابچه «چگونه یک پرس‌کیت حرفه‌ای برای بازی خود بسازیم؟» طی همکاری رویداد بین‌المللی TGC 2018 با رسانه زومجی تولید و منتشر شد.

مدیر نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید اگر خانواده‌ها بازی‌های رایانه‌ای را تهیه کنند که از نظر محتوایی و رده سنی مناسب ارزیابی نشده باشند در دراز مدت محتوای آسیب‌رسان بازی‌ها به ذهن و روان فرزندان آن‌ها نفوذ خواهد کرد.

90 بازی از ۸ کشور دنیا برای شرکت در نخستین دوره «جایزه گیمیستان» ثبت‌نام کردند.

در میان صنایع مرتبط با وسایل سرگرم‌کننده، صنعت بازی‌های رایانه‌ای پرشتاب‌ترین روند رشد را داشته و کودکان و نوجوانان، زمان بسیاری را صرف این بازی‌ها می‌کنند و از آن‌ها تأثیر می‌پذیرند.

آخرین فرصت برای استفاده از طرح‌های اسپانسریگ دومین دوره رویداد بین‌المللی Tehran Game Convention به‌زودی به پایان می‌رسد.

حوزه بازی‌های آنلاین کشور درماه‌های گذشته شاهد تولد محصول جدیدی از استودیو بازیز به نام رویال کوییز بود.

برای دومین سال پیاپی صنعت بازی‌های موبایل در جهان به عنوان سودآورترین بخش این بازار قدرتمند شناخته شد.

هیات مشاوران 10 نفره دومین دوره رویداد بین‌المللی Tehran Game Convention 2018 که شامل ۵ فعال بازی‌سازی مطرح ایرانی و ۵ فعال بازی‌سازی مطرح بین‌المللی است، وظیفه‌ی تایید و بررسی محتوای علمی رویداد را برعهده دارند.

در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به ۱۰ رویداد مهم صنعت بازی‌سازی که بازی‌سازان نباید آن‌ها را از دست بدهند. رویدادهایی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند رویدادهایی تخصصی هستند و بیشتر حالتی تجاری و علمی دارند.

صنعت بازی‌های ویدئویی از معدود صنایع در حال گسترش دنیا است که به همان اندازه که برای تولیدکنندگانش جذاب و اشتیاق برانگیز است، برای مصرف‌کننده‌ها و کاربران روزافزونش نیز جادویی و جذاب است.

از آنجا که درصد قابل توجهی از بازی‌سازان کشور، در شهرستان‌ها ساکن هستند؛ جهت تسهیل حضور آن‌ها در رویداد بین‌المللی TGC 2018 امکان اسکان ارزان قیمت در طول برگزاری رویداد فراهم شد.

بازی‌های دیجیتال می‌توانند بازیکن را تا حد تسلط و تبحر پیش ببرند، در عین اینکه لذت و تفریحی که در انجام این بازی‌ها وجود دارد در هیچ محیط یادگیری دیگری تجربه‌پذیر نیست.

انستیتو ملی بازی‌سازی در راستای تحقق شعار «بازی ایرانی، رویکرد جهانی» و جهت انتقال تجربیات جهانی صنعت گیم به بازی‌سازان داخلی، فعالان این صنعت در پلتفرم کامپیوترهای شخصی را به رویداد دیجیتال دراگونز اعزام و برای این گروه امکان اسکان و بازدید از شرکت‌های برتر صنعت گیم در جهان را فراهم می‌کند.

مهلت ارسال آثار برای رقابت در «جایزه گیمیستان ۲۰۱۸» که تا پیش از این تا ۳۱ فروردین ماه تعیین شده بود،‌ به مدت یک هفته تمدید شد.

دوره دوم مسابقات ساخت بازی‌های رایانه‌ای ویژه دانش آموزان پایه پنجم، ششم و دوره اول و دوم متوسطه قرار است بیست و یکم اردیبهشت امسال توسط آموزش و پرورش منطقه 2 با همکاری موسسه واله و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در دبیرستان پسرانه واله (شعبه دریاچه چیتگر) برگزار شود.