آئین‌نامه اجرایی فعالیت ناشران و ویرایشگران بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد

آئین‌نامه اجرایی فعالیت ناشران و ویرایشگران بازی‌های رایانه‌ای در سال 1396 توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد.

معرفی رسانه‌های بازی در ایران [قسمت آخر]

در دو قسمت قبل، به معرفی رسانه‌های فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای پرداخته و تک به تک آن‌ها مورد بررسی قرار گرفتند و مسئولان این رسانه‌ها نیز در مورد شرایط کاری خود توضیحاتی ارائه کردند. در قسمت آخر این پرونده رسانه‌های زومجی، دنیای بازی، اتاق بازی و بازی‌نما معرفی خواهند شد.

آخرین مهلت ارسال مقاله به اولین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال

اولین کنفرانس «تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها»، دوم آذرماه امسال به میزبانی دانشگاه علم‌وصنعت ایران برگزار می‌شود.

داوری «جایزه توسعه‌دهندگان» رویداد TGC به اتمام رسید

داوری بازی‌های ایرانی در بخش جایزه توسعه‌دهندگان (Development Awards) توسط ۲۱ داور بین‌المللی انجام شد و روند داوری این مسابقه به پایان رسید.

فرصت‌های ویژه تبلیغاتی برای ۹ شرکت بازی‌سازی که به گیمزکام آلمان می‌روند

مدتی پیش نتیجه‌ی درخواست‌های شرکت‌ها جهت حضور در نمایشگاه گیمزکام 2017 آلمان مشخص شد و ۹ شرکت بازی‌سازی جهت برخورداری از فضای اختصاصی در پاویون ایران انتخاب شدند.

پرداخت‌ درون برنامه‌ای؛ ناجی بازی‌سازان داخلی

موانع زیادی پیشروی بازی‌سازان و برنامه‌نویسان ایرانی وجود دارد که یکی از بزرگترین آن‌ها فقدان قانون کپی‌رایت در کشور است.

نهمین دریچه از «ماهنامه مطالعات بازی» منتشر شد

شاید هنوز برای بسیاری از پژوهشگران، بازیکنان و بازی‌سازان، ضرورت و جایگاه سواد در رسانه روشن نشده باشد. حوزه سواد که از سال‌ها قبل به عرصه مطالعات فضای دیجیتال ورود پیدا کرد و کم‌کم جای پای خود را در تمام رسانه‌ها، مستحکم نمود، امروز با تکیه بر شواهد آماری و جایگیزینی بازی‌های دیجیتال با دیگر اشکال رسانه‌ای و حتی رسانه‌های نوین، مدعی ضرورت توجه به نقش این عامل زیرساختی در مواجهه، مطالعه و ساخت بازی‌های دیجیتال است. با توجه به حجم عظیم و گسترده ارائه اطلاعات در زمینه بازی‌ها و سرگرمی، وجود معیارهای نظری و کاربردی جهت استفاده از این گستره متنوع حائز اهمیت است. هیجان و فراغت خاطر از عواملی است که کاربران را به استفاده از بازی و سرگرمی‌های دیجیتال سوق می‌دهد؛ اما این که آیا این دو عامل در استفاده از سرگرمی‌های رایانه‌ای و دیجیتال، شرط لازم و کافی است، جای تأمل دارد. داشتن دیدگاه و رویکردی انتقادی در کاربرد این دسته از بازی‌ها، اهمیت پرداختن به این موضوع را از دیدگاه جامعه‌شناختی و ارتباطی دو چندان می‌کند. سواد رسانه‌ای از جمله ابزارهایی است که مخاطب را در کاربرد بهتر بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال یاری می‌نماید. داشتن تفکری خلاق و آگاهانه در مسیر انتخاب بازی‌ها و استفاده از آن‌ها، هسته مرکزی سواد رسانه‌ای با رویکردی انتقادی است. آگاهی از نیازهای خود، ضرورت پرداختن به بازی‌ها به عنوان ایجاد لذت و سرگرمی یا یادگیری مفاهیم و انواع متنوع بازی‌ها در قالب گروهی به فرد فرصت خودآگاهی و استفاده از تفکر خلاقانه را می‌دهد. کاربرد سواد بازی در متن ‌بازی‌ها و از طرفی رویکرد خودآگاهانه‌ای که بازیکنان در جریان بازی اتخاذ می‌کنند بر اهمیت شناخت در حوزه بازی‌ها می‌افزاید. لذا، ضمن پرداختن به مباحث بنیادین سواد رسانه‌ای، به تفکر انتقادی و ضرورت پرداختن به آن به عنوان هسته اصلی بازی در عصر دیجیتال اشاره خواهد شد. برای خرید این شماره از نشریه «دریچه» از کتابراه استفاده کنید.

هفتم تیر ماه، آخرین مهلت ثبت‌نام در نمایشگاه و همایش تی‌جی‌سی

آخرین مهلت ثبت‌نام برای حضور در نخستین نمایشگاه و همایش بین‌المللی Tehran Game Convention هفتم تیرماه تعیین شد.

وب‌سایت جدید نظام رده‌بندی سنی ESRA در راه است

وب‌سایت جدید نظام رده‌بندی سنی بازی (ESRA) به‌زودی با بخش‌های متنوع و با هدف آگاهی‌بخشی دقیق نسبت به بازی‌ها و این‌که برای چه رده‌سنی مناسب هستند؛ آغاز به کار خواهد کرد.

نمایشگاه «تی جی سی» شاهراه ارتباطی بین صنعت بازی ایران با جهان است

مدیر پروژه نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی بازی ‌سازی تهران(تی جی سی) گفت: این نمایشگاه شاهراه ارتباطی صنعت بازی در ایران و جهان است و با اهداف ارتقای سطح دانش بازی ‌سازان، اشتراک تجربه‌ ها و توسعه کسب ‌و‌کار برگزار می شود.

TGC با برگزاری منظم به یکی از رویدادهای اصلی خاورمیانه تبدیل می‌شود

در ادامه گفت‌وگویی داریم با علی نادعلیزاده، مدیر اجرایی استودیو «تاد» تا با مشکلات بازی‌سازان و تاثیر برگزاری گردهمایی‌هایی مانند TGC بر صنعت بازی‌سازی ایران ، بیشتر آشنا شویم.

جشنواره دانشجویی سرگرم‌آموز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود

جشنواره دانشجویی سرگرم‌آموز متمرکز بر موضوع کارآفرینی و معرفی صنعت بازی‌های ویدیویی و فرصت‌های شغلی موجود در آن توسط مرکز رشد دانشگاه علامه طباطبایی و هسته پژوهشی مطالعات بازی های رایانه‌ای آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی از فردا مورخ ۲۸ خرداد 96 آغاز شده و برنامه‌های آن تا تاریخ ۷ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

۲۲امین دوره‌ی نمایشگاه E3 در حال برگزاری است

نمایشگاه E3 یاElectronic Entertainment Expo ، بزرگترین نمایشگاه صنایع مربوط به بازی‌های رایانه‌ای است. این نمایشگاه توسط ESA، انجمن نرم‌افزارهای سرگرم‌کننده، درسال 1995 پایه‌گذاری شد.

گردایه بهار 96، به‌عنوان تنها منبع آماری ایران از بازار جهانی بازی منتشر شد

گردایه به عنوان تنها منبع آماری کشور از بازار جهانی بازی‌های دیجیتال، با رصد کامل شرایط بازار این صنعت در سراسر دنیا و با افزودن تحلیل‌های علمی و کارشناسی، محل ارجاع بسیاری از بازی‌سازان، پژوهشگران و ذینفعان صنعت محسوب می‌شود.

برای رقابت با بازی‌های خارجی، تلاش بسیار بیشتری لازم است

بازار بازی‌های موبایل در ایران همواره در حال رشد است و عناوین متنوع و جذابی را شاهد هستیم. یکی از جدیدترین بازی‌های ایرانی که اخیرا منتشر شده، بازی «خاک» اثر استودیو گونای است.

وزارت آموزش و پرورش با انستیتو ملی بازی سازی همکاری می‌کند

در بازدید دکتر مهدی علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از انستیتو ملی بازی سازی، زمینه‌های همکاری دوجانبه میان انستیتو و وزارت مذکور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اپلیکیشن ویژه نمایشگاه و همایش TGC منتشر شد

اپلیکیشن ویژه نخستین نمایشگاه و همایش تجاری صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران Tehran Game Convention برای دو پلتفرم iOS و اندروید منتشر شد.

تخفیف 75 درصدی بلیت کنفرانس‌ها برای دانشجویان رشته‌های مهندسی کامپیوتر

پیروی امضای تفاهم‌نامه بین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی کامپیوتر، دانشجویان این رشته دانشگاهی برای شرکت در نمایشگاه و همایش بین‌المللی Tehran Game Convention از تخفیف 75 درصدی برخوردار خواهند شد.