اولین رویداد سرمایه‌گذاری، فرصتی برای همراهی و همدلی سرمایه‌گذاران با ناشران

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در اولین رویداد سرمایه‌گذاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجرگفت: قرارگرفتن سرمایه‌گذاران و ناشران در کنار هم که به واسطه برگزاری رویداد سرمایه‌گذاری شکل گرفت، اتفاق و فرصت بزرگی بود که نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای آن را رقم زد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در رویداد سرمایه‌گذاری این جشنواره که در تالار رودکی در حال برگزاری است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره از همان ابتدا به‌گونه‌ای طراحی شد که مانند فضای اکوسیستم صنعت بازی که دائم درحال به‌روزرسانی است، این رویداد نیز با ایده‌های جدید به‌روز شود.

وی افزود: موضوع اقتصاد حوزه بازی‌های رایانه‌ای که با حوزه‌های دیگری مانند هنر، رسانه و فناوری نیز پیوند خورده است، برای ما بسیار مهم بود و صرفا به برگزاری یک رویداد ترویجی- فرهنگی فکر نکردیم. از این جهت اولین رویداد سرمایه‌گذاری طراحی شد تا در کنار تاثیرات معنوی در صنعت بازی کشور، زمینه‌های بازگشت چند برابری سرمایه و هزینه‌های انجام شده برای برگزاری این جشنواره، به فعالان این صنعت فراهم شود.

حاجی هاشمی اظهار داشت: قرارگرفتن سرمایه‌گذاران و ناشران در کنار هم که به واسطه برگزاری دو پیش رویداد شکل گرفت، اتفاق و فرصت بزرگی بود که برگزاری اولین رویداد سرمایه‌گذاری در نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای آن را رقم زد و به نقطه بلوغ خود رسید. امیدوارم با همراهی و همدلی بخش‌های مختلفی که در این رویداد حضور داشتند، بتوانیم آن را به‌عنوان مدلی موفق به صنعت بازی کشور معرفی کنیم و این مسیر را ادامه دهیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه افزود: 112 تیم برای حضور در نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر ثبت‌نام کردند و حدود از نیمی از آنها در رویداد سرمایه‌گذاری نیز حضور پیدا کردند. در دومین پیش رویداد 25 تیم بازی‌ساز جوان که در بخش رویداد سرمایه‌گذاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر ثبت‌نام کرده بودند در حضور ناشران و سرمایه‌گذاران به ارائه اهداف و ایده‌های نو و خلاقانه خود از حضور در صنعت بازی و تولید بازی پرداختند و در نهایت 8 تیم به مرحله پایانی رویداد سرمایه‌گذاری راه یافتند که جوایز این بخش در آیین اختتامیه جشنواره که شامگاه امشب در تالار وحدت برگزار می‌شود به تیم‌های منتخب اهدا می‌شود.