کارگاه طراحی بازی های هایپر-کژوال با موضوع طراحی شیب و بام سختی

انستیتو ملی بازی‌سازی نخستین کارگاه طراحی بازی‌های هایپر_کژوال را با حضور محمد حاجی میرزایی و بهزاد خرم، با موضوع طراحی شیب و بام سختی در بهمن ماه برگزار می‌کند.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این کارگاه  که در قالب دو نشست، ابعاد مختلف طراحی و توسعه‌ بازی‌های هایپر-کژوال را از خط‌‌‌مشی طراحی تا روند تولید و مدل درآمدی، بررسی می‌کند؛ به این می پردازد که چرا این سبک(ژانر) بازی در صنعت بازی‌سازی مستقل، نقطه‌ عطفی در جهان بوده و از ظرفیت‌های بسیاری در بازارهای داخلی برخوردار است. روند کارگاه بدین صورت است که پس از برگزاری دو سخنرانی اولیه‌، تیم‌ها شروع به طراحی و تولید نمونه‌ اولیه کرده و پس از یک هفته، نمونه‌ اولیه‌ طراحی شده را ارائه می‌دهند تا در مورد عامل‌های کلیدی و موارد ذکر شده در مسیر طراحی بازی‌های هایپر-کژوال بازخورد بگیرند.

لازم به ذکر است که بخش اعظمی از بازار بازی‌های موبایلی در چند سال اخیر با واژه هایپر-کژوال (Hyper-Casual) گره خورده است. بعضی این سبک(ژانر) را رواجِ مجدد بازی‌های آرکیدِ(Arcade) دهه‌ ۷۰ و ۸۰ در قالبی مدرن می‌دانند، بعضی شرکت کچ‌اپ (Ketchapp) را پیشگام آن می‌دانند. اما فارغ از اینکه این دست بازی‌ها را برای بار اول چه استودیی و با چه رویکردی بدعت نهاده، این شرکت وودوو (Voodoo) است که در سال ۲۰۱۷ با تدوین خط مشی طراحی این دست بازی‌ها، تدقیق مدل درآمدی‌شان و بازاریابی موفق توانست نام هایپر-کژوال را به عنوان سبک(ژانر) جدیدی در صنعت بازی‌سازی تثبیت کند. تنها کمتر از ۳ سال بعد از اینکه اولین بار واژه‌ هایپر-کژوال در صنعت بازی‌سازی به گوش رسید، درآمد سالیانه‌ این سبک(ژانر) بازی‌ها از مرز ۲.۵ میلیارد دلار عبور کرده است.

این کارگاه تخصصی، در روز‌های یکشنبه 20 و 27 بهمن‌ماه، از ساعت 16:30 الی 20:00 در دانشگاه شهید بهشتی، شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب) برگزار می‌شود و به کلیه شرکت‌کنندگان، گواهی حضور در دوره ارائه می‌شود.


 برای ثبت‌نام کلیک کنید