021-88310222
رویای رنگی
رویای رنگی

بازی های کژوال نیازمند یک ایده خاص هستند. ایده ای که آنقدر خوب و جذاب باشد که بتواند مدام شما را درگیر خودش کند. یکی از مکانیزم هایی که در بازی های کژوال بسیاری استفاده شده است، ایده رفتن تا بینهایت است. این ایده که شما مرحله ای را شروع می کنید که پایانی ندارد و باید تا جاییکه می توانید مقاومت کنید تا رکورد جدیدی بزنید، در بازی های بسیاری استفاده شده. اما چگونه می توان کاری کرد که یک بازی این ایده تکراری را استفاده کند اما تکراری به نظر نرسد؟ با نقد  نقد بازی رویای رنگی همراه باشید.

رویای رنگی یکی از بازی کژوال بسیار خوب ایرانی است که تحت حمایت بنیاد ساخته شده است. وقتی که می گویم بسیار خوب، باید بدانید که فکر بسیاری روی آن کرده ام که آیا این کلمه شایسته این بازی هست یا نه. رویای رنگی، گیم پلی فوق العاده ای دارد. و همین باعث می شود که این بازی را بار ها و بار ها از ابتدا امتحان کرده و امید و بیشتر شدن رکورد داشته باشید اما متاسفانه باید بگویم که در اکثر مواقع در این کار ناموفق خواهید ماند!

سبک بازی، پلتفرمر دو بعدی است. در این بازی کاراکتر بی نام شما شروع به دویدن می کند. شما می توانید از روی موانع کوچک بپرید اما هنگام مواجهه با مونع بزرگ چه خواهید کرد؟ اینجا دومین مکانیزم بازی به شما معرفی می شود. زمانی که به مانعی رسیدید که نمی توانید آن را رد کنید باید با لمس کردن سمت چپ صفحه، به دنیایی دیگر تلپورت کنید.

تمام مکانیزم های این بازی را همین دو مورد در بر میگیرد. پریدن و تلپورت کردن.اما همین دو مکانیزم ساده نیازمند تمرکز بسیار بالایی است. مخصوصا زمانی که سرعت بازی بیشتر می شود، زمانی برای فکر باقی نمی ماند. طراحی مرحله در این بازی واقعا عالی است. سختی بازی، یک سختی معقول است و هر بار که می بازید برای شروع دوباره این بازی انگیزه دارید.

این بازی دو مود دارد. مود اول، بازی تا بی نهایت است که “بدو” نام دارد. مانند اکثر بازی هایی که در این سبک دیده اید، شما باید بدوید و موانع مختلف را رد کنید و تا می توانید سکه جمع کنید و در نهایت رکورد بیشتری بزنید. اما مود بعدی بازی “فکر کن بدو” نام دارد. در این مود شما باید بتوانید در هر مرحله، تمام سکه های آن مرحله را جمع کنید و مرحله را به اتمام برسانید تا بتوانید هر 3 ستاره را کسب کنید.

مانند هر بازی دیگری در این سبک، فروشگاهی در بازی وجود دارد که شما می توانید از طریق سکه هایی که در بازی جمع می کنید، اقدام به خرید ویژگی های جدید در بازی کنید. مانند آهنربا، هواپیما و …

گرافیک بازی در نگاه اول خوب و کامل به نظر می رسد. طراحی کاراکتر ها و محیط خوب است و جو کلی فضا با بازی همخوانی دارد اما همه این ها بعد از 30 دقیقه بازی کردن تکراری می شود. محیط بازی به هیچ وجه تغییراتی به خود نمی بینید و این یکی از مشکلاتی است که تا حدی به بازی صدمه زده است.