فرشچی: نویسندگان به بومی‌سازی بازی‌های رایانه‌ای کمک می‌کنند
 این فیلمنامه‌نویس یادآور شد: تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر روح و ذهن کودکان حیرت آور بوده و بدیهی است که ارائه نظام رده‌بندی سنی در این عرصه فرهنگ‌سازی در مقوله‌ بازی را نهادینه خواهد کرد.
وی تأکید کرد: عرصه بازی‌های رایانه‌ای در کشور باید حتما بومی شود چرا که رایانه همچون هر رسانه دیگر تأثیر دوپهلو روی مخاطبان در جامعه دارد.
به گفته فرشچی نبود نظارت بر عرضه بازی‌های وارداتی باعث می‌شود که کودکان و نوجوانان با فرهنگ خودی بیگانه شوند و این وظیفه ماست که بازی‌ها را منطبق با فرهنگ بومی طراحی کنیم.
فیلمنامه‌نویس شوکران با بیان این که نمی‌توان پیشرفت فناوری را نادیده گرفت، یادآور شد: ارائه نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای خطر تهاجم فرهنگی در این عرصه را خنثی می‌کند.
وی تأکید کرد: در غیر این صورت نسل جوان ناخواسته جنب بازی‌های وارداتی می‌شود به همین منظور تدوین برنامه‌ای برای نظام رده‌بندی سنی برای کاربران بازی‌های رایانه‌ای اقدامی لازم و قابل ستایش است.
فرشچی با اشاره به این که نظام رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای نیاز به فرهنگ سازی دارد افزود: علاوه بر فعالان این عرصه خانواده‌ها هم می‌توانند در جهت نهادینه کردن و اعماق دقیق این برنامه که سلامت فرزندانشان را در محیط بازی تضمین می‌کند تلاش نماید.
او نقش تلویزیون و رسانه‌های جمعی را در تبیین رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای را اساسی خواند و گفت: باید با استفاده از رسانه‌ها به ترویج نفی خشونت در بازی‌های رایانه‌ای بپردازیم.
نویسنده فیلمنامه «کاغذ بی‌خط» افزود: برای نگارش فیلمنامه‌های این بازی‌ها می‌بایست از حضور افرادی بهره بگیریم که با این حوزه کاملا آشنا و بر اساس نیاز مخاطبان جوان و نوجوان آثارشان را به نگارش درآورند.
نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای پس از یک سال کار کارشناسی و تعامل با استادان حوزه دانشگاه روانشناسان و جامعه‌شناسان توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معاونت امور سینمایی و وزارت ارشاد آماده رونمایی شده است