نبود کپی رایت ،سرعت بازی ساران ایرانی را کند کرده است

داور بخش فنی جشنواره بازی های رایانه ای تهران گفت :کیفیت فنی بازی های داخلی باید ارتقا یابد تا فاصله میان بازی های داخلی و خارجی کم شود .

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، اعظم باستان فرد افزود :بازی سازان داخلی بیش از نیمی از مسیر را طی کرده اندو بدون شک بازی سازانبا تلاش بیشتر و صرف هزینه کافی به پیشرفت های چشمگیری در این حوزه خواهند رسید .

عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما یادآور شد: گیم به عنوان یک صنعت در خارج از کشور هزینه زیادی از فروش محصولات تولیدی به دست می آوردو همین موجب افزایش رقابت و ایجاد انگیزه میان بازی سازان خواهد بود .

داور جشنواره بازی های رایانه ای تهران تاکید کرد :مشکل کپی رایت در ایران سرعت پیشرفت بازی سازان داخلی را کند کرده اما در مقایسه با 5 سال گذشته کیفیت بازی های تولیدی مناسب تر شده است و در سراسر دنیا صنعت گیم به صورت علمی و فنی ارزیابی مورد ارزیابی قرار می گیرد در حالی که ایران ضعف زیادی در این زمینه دارد .

به گفته باستان فرد، در دانشگاه های ایران مقطع کارشناسی ارشد گیم وجود ندارد اما خارج از کشور این صنعت در دانشگاه ها همچنان در حال توسعه است و این امر یکی از عوامل موفقیت بازی های خارجی است .

وی به مزیت برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت :در اینگونه نمایشگاه ها انواع بازی های جدیدی که تا کنون معرفی نشده اند به نمایش گذاشته می شودو این رویداد فرهنگی در بازی سازان ایجاد انگیزه خواهد کرد تا در کارهای تولیدی آینده بهتر عمل کنند .

دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا دهم تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.