بازار بازی‌های رایانه‌ای در کنار دومین نمایشگاه بازی‌های تهران برگزار شود

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی به اهمیت برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران اشاره کرد و خواستار برپایی بازار بازی‌های رایانه‌ای در کنار این رویداد فرهنگی شد. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محمد قهرمانی درباره برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای تهران گفت: جشنواره ها محل بروز و بلوغ استعدادهایی است که در قالب یک رقابت سالم فرهنگی شناسایی می شوند. 
وی افزود: استعدادهای موجود در عرصه بازی های رایانه ای در دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران بروز شده و به اصطلاح فعلیت پیدا می کنند. 
مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی یادآور شد: جشنواره بازی های رایانه ای محمل مناسبی برای ارتباط بازی سازان داخلی و خارجی و تبادل تجربه در عرصه بازی های رایانه ای است. 
قهرمانی تاکید کرد: نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای باید به صورت مردمی برگزار شود تا خانواده ها به طور جدی در این رویداد فرهنگی هنری حضور یابند و محل مناسبی برای حضور هرچه بیشتر والدین و کودکان و نوجوانان در این رویداد فرهنگی فراهم شود. 
وی گفت: بازی های رایانه ای ایرانی بر اساس فرهنگ ملی ساخته می شود اما بازی های خارجی همخوانی با فرهنگ ما ندارد بنابراین توسعه تولید این بازی ها به سود ما خواهد بود و باید در جهت تولید بازی های رایانه ای بر اساس فرهنگی ایرانی اسلامی گام های موثرتری برداریم. 
مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی یادآور شد: استعدادهای خوبی در کشور در زمینه بازی سازی وجود دارد و آثار مطلوبی در این زمینه خلق شده و به نظر می رسد می توان با حمایت بیشتر از تولید این آثار شرایط بهتری برای دستیابی بازی های بومی به دست مخاطبان داخلی فراهم شود. 
قهرمانی ادامه داد: جشنواره بازی های رایانه ای تهران کمک می کند که آثار داخلی تولید شده داوری شود و این رقابت سالم کمک می کند تولید کنندگان داخلی نواقص خود را برطرف کرده و با ابزارهای نوین بازی سازی آشنا شوند. 
تهیه کننده فیلم سینمایی گیرنده پیشنهاد کرد بازارچه بازی های رایانه ای برای ارائه تولیدات داخلی برای عرضه به کشورهای منطقه طراحی شود و این مهم به سود عرصه بازی سازی در کشور است. 
مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی ادامه داد: این بازارچه برای کشورهای خارجی و شرکت های داخلی بسیار موثر بوده و موجب می شود بازی های نزدیک به فرهنگ ما برای توزیع در کشور انتخاب شوند. 
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه امسال در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.