آموزش مناسک حج با تولید بازی رایانه ای

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به تاثیر بازی های رایانه ای در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: آموزش مناسک حج از طریق بازی های رایانه ای، در اولویت برنامه های فرهنگی بعثه قرار دارد و با تعامل با بنیاد ملی بازی های رایانه ای از طریق تولید بازی های رایانه ای، مناسک حج به حجاج آموزش داده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین "سید علی قاضی عسکر" در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران ، افزود: ارائه آموزش های مربوط به حج و اعمال آن، یکی از اهداف برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری است که بهترین راه برای رسیدن به این مقصود بهره گیری از قابلیت های بازی های رایانه ای است.

سرپرست حجاج ایرانی، تاکید کرد: جهان امروز، جهان تکنیک و صنعت است و بسیاری از کشورها برای بیان اهداف و مقاصد خود از ابزارهای جدید هنری مانند فیلم، سریال و بازی های رایانه ای استفاده می کنند و کشور ما نیز باید برای فعالیت گسترده در این حوزه آماده شود تا از سایر کشورها عقب نماند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بهره گیری از قابلیت های بازی های رایانه ای در دستور کار بعثه قرار دارد، ادامه داد: امروزه، گیرایی و شیوایی ابزار هنری در انتقال مفاهیم و اهداف، بسیار گسترده است  و در این میان بازی های رایانه ای به دلیل جذابیتی که دارد، از اقبال بیشتری برخوردار است.

قاضی عسکر همچنین درباره تعامل بعثه رهبری در امر تولید بازی های رایانه ای با متخصصان و نهادهای متخصص در این حوزه گفت: همواره در جلسات بعثه از متخصصان و مدیران عرصه بازی های رایانه ای همچون دکتر مینایی که مدیریت بنیاد ملی بازی های رایانه ای را عهده دارد، دعوت و از نظرات و تجربیات ایشان استفاده می شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: امروزه ابزارهای جدید هنری به ویژه بازی های رایانه ای، از تاثیرات به سزایی بر روی قشر کودک و نوجوان برخوردار هستند و بهره گیری از بازی های رایانه ای در آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان بسیار موثر و مفید است.