حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازیکنان حرفه‌ای ایران آغاز شد

طرح حمایت‌های ساختار حمایتی همگرا از افراد نخبه و مستعد فعال در صنعت بازی کشور از جمله بازیکنان حرفه‌ای، همزمان با روزهای پایانی سال 1400 آغاز شد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ساختار حمایتی همگرا که در راستای تحقق یکی از ماموریت‌های اصلی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با هدف حمایت از فعالان صنعت بازی کشور شکل گرفته است، در سومین سال فعالیت خود طرح حمایت از بازیکنان حرفه‌ای را آغاز کرد.

این اقدام در راستای گسترش دامنه فعالیت‌های ساختار حمایتی همگرای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با تخصیص حمایت‌ها به تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌ساز و نیز دیگر فعالان صنعت بازی کشور از جمله بازیکنان، استریمرها، فعالان رسانه‌ای، بازی‌پژوهان و بازی‌آموزها انجام شده است.

در نخستین گام از اجرای طرح حمایت‌ ساختار همگرا از بازیکنان، اولین حمایت این ساختار در رده تامین تجهیزات به علیرضا دوستی از بازیکنان حرفه‌ای رشته فیفا در ایران  اختصاص پیدا کرد.

برنامه‌ریزی ساختار حمایتی همگرا برای حمایت از دیگر بازیکنان حرفه‌ای  در سال 1401 در رده‌های مختلف حمایتی مانند تامین تجهیزات، حضور در رویدادهای داخلی و بین‌المللی، خرید حق اشتراک سالانه، خرید نرم‌افزار، خدمات رسانه‌ای و مشاوره حقوقی ادامه پیدا خواهد کرد.

علیرضا دوستی بازیکن حرفه‌ای و جوان رشته فیفا که مقام نخست این رشته را در ششمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران کسب کرده است، در گفت‌وگویی با ابراز خوشحالی از رویکرد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حمایت از بازیکنان حرفه‌ای گفت: بازیکنان ایرانی واقعا نیاز به حمایت‌ دارند چرا که فقط و فقط به دلیل علاقه‌ای که به بازی دارند، تمام وقتشان را به آن اختصاص داده‌اند. اینکه ساختار حمایتی همگرا برنامه حمایت از بازیکنان حرفه‌ای فعال در ایران را دنبال و علاوه بر تیم‌های بازی‌ساز از بازیکنان نیز حمایت می‌کند، اتفاق بسیار خوبی است و جای خوشحالی دارد. امیدوارم این حمایت‌های شامل بازیکنان بیشتری شود و معتقدم اقداماتی از این دست قطعا موجب افزایش انگیزه در بازیکنان می‌شود.

گفتنی است ساختار هوشمند حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازی‌سازان، در سال 1400 نیز مانند دوره‌های گذشته، حمایت از بازی‌سازها را در برنامه کاری خود داشت و علاوه بر آن حمایت از منتخبان رویداد جایزه بازی‌های جدی را در راستای حمایت از بازی‌پژوهانی که تحقیقات و مقالات برتری در حوزه اکوسیستم صنعت بازی ارائه داده‌اند، به عنوان حمایت‌های نوین انجام داده است.