عرضه بازی های رایانه ای بومی در رویداهای  بین المللی ضروری است

حجت الاسلام و المسلمین "حسن ملک محمدی" عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت جدی از تولید و عرضه هدفمند بازی های رایانه ای  بومی، گفت: مجلس به اندازه بضاعت  خود آمادگی حمایت از تولیدات ارزشمند داخلی در حوزه فرهنگ و هنر دارد.

 این نماینده مجلس در گفت وگو با کمیته اطلاع رسانی جشنواره و نمایشگاه  بازی های رایانه ای تهران ، با یادآوری اینکه تولید بازی های رایانه ای باید هدفمند باشد ، افزود:  بازی رایانه ای ، رسانه ای جذاب، تعاملی و آموزشی است که موجب ارتقای سطح فکری جوانان و نوجوانان می شود.

ملک محمدی با اشاره به اینکه بازی های رایانه ای می تواند در شکوفایی استعداد های نسل جوان و نوجوان امروز موثر و مفید باشد، افزود: در عصر کنونی که از آن با نام عصر انفجار اطلاعات یاد می شود، گسترش بازی های رایانه ای، یکی از عوامل موثر در پیشرفت و ارتقای سطح علمی جامعه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  با تاکید بر اینکه تولید بازهای رایانه ای باید مبتنی بر اقتضا و نیازهای روز جامعه باشد، ادامه داد : تنها در صورت تولید هدفمند بازی های رایانه ای است که می توان به افکار عمومی جوانان و نوجوانان سمت و سو و جهت مشخص داد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی  با تقدیر از فعالیت های انجام شده در بنیاد ملی بازی های رایانه ای به خصوص در جهت تعامل با دیگر کشورها ، گفت : بهره گیری از ابتکارات  و نوآوری های جدید در  تولید و عرضه بازی های رایانه ای از ضروریات  این عرصه است .

ملک محمدی با یادآوری تمدن چندین هزار ساله ایران-اسلامی و وجود اسطوره های حماسی، علمی و چهره های فاخر در زمینه های مختلف، گنجاندن این مضامین در بازی های رایانه ای را زمینه ای  برای شناخت نسل جدید از تاریخ و تمدن کشور ازطریق تولیدات فرهنگی برشمرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عین حال ازعرضه غیر مجاز بازی های خارجی که مضامینی نامناسب دارند و با ارزش های فرهنگی جامعه ما در تضاد هستند،انتقاد کرد و گفت: تدوین نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای که توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای شکل گرفته حرکت موثری در این زمینه محسوب می شود. البته تولید و عرضه بازی های متنوع و جذاب بومی می تواند علایق مخاطب را به تولیدات داخلی سوق دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ملک محمدی ، تصریح کرد: اگر بتوانیم از طریق این رسانه جدید و جذاب، پیام های فرهنگی مورد تاکید جامعه خویش را به مخاطبان این بازی ها منتقل کنیم، آن موقع است که می توانیم بگوییم تولید بازی های رایانه ای مفید بوده است.

وی ادامه داد: در گام بعدی نیز می توان با صدور بازی های داخلی که حاوی ارزش های ملی و فرهنگی جامعه ماست، فرهنگی بومی خود را به خارج از کشور منتقل کنیم.

نماینده مردم دامغان همچنین درباره تاثیر برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری همچون نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای که قرار است شهریور ماه سال جاری برگزار شود، گفت: جشنواره ها در حقیقت، جشن افکار، اندیشه ها و نوآوری ها هستند و نمایشگاه و جشنواره ای تخصصی برای بازی های رایانه ای، می تواند یک فینالی بر مسابقات بازی های رایانه ای باشد.

وی  حمایت بنیاد  ملی بازی های رایانه ای از تولیدکنندگان عرصه "گیم"  را زمینه برپایی نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای برشمرد و تصریح کرد: جشنواره بازی های رایانه ای، برگ زرین و درخشانی در عرصه بازی های رایانه ای است که موجب رشد و بالندگی هر چه بیشتر این هنر- صنعت  می شود.