بازی شمشیرنادر به بازارآمد

ا حمایت و مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای،تولید سومین قسمت از سری بازی های Quest of Persia که به یکی از محبوبترین بازی‌های ساخته شده در ایران تبدیل شده اند، با نام "شمشیر نادر" به پایان رسید و روانه بازار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای معاونت امور سینمایی،"شمشیر نادر" با مشارکت مالی بنیاد ملی بازی های رایانه ای و توسط شرکت "هنرهای پویا" تولید شده است. در این بازی علاوه بر داستان اصلی که به ظهور نادر و چگونگی آزاد سازی ایران توسط او می پردازد، «ارشک» به عنوان قهرمان این سری بازی ها درگیر ماجراهای جذاب تاریخی خواهد شد.

در این بازی فضاها و اماکن ایرانی اسلامی به شکل بسیار زیبایی بازسازی شده که از آن جمله می توان به میدان نقش جهان،مسجد شیخ لطف الله،مسجد جامع اصفهان،سر در قیصریه مناطقی از خراسان،کرمان،گیلان،شیراز همراه با معماری ایرانی اسلامی با کیفیت بسیار زیبایی به نمایش در آمده است.

همچنین از ویژگی های دیگر این بازی می توان به طراحی و حضور شخصیت های تاریخی از جمله:محمد حسن خان قاجار،کریمخان زند،لطفعلی خان زند،نادر شاه افشار، اشرف افغان و سربازان و سپاهیان زندیه و قاجاریه اشاره کرد که از جذابیت های بازی به شمار می‌روند.

سبک بازی «شمشیر نادر»، همانند بازی "لطفعلی خان زند" یک اکشن سوم شخص شمشیربازی است که تغییرات عمده ای در آن ایجاد شده است. همچنین پازل های مکانیکی بازی نیز به طور کامل تغییر یافته و بازی بسیار پیچیده تر از "لطفعلی خان زند" شده است.

مدیر پروژه بازی «شمشیر نادر» پویا دادگر است و عوامل ذیل در تهیه این بازی حضور داشته اند:طراحی شخصیت و محیط ها (حمید بهرامی)،مدل سازی شخصیت ها(اندرس اهرمبرگ)،انیمیشن شخصیت ها(حمید عبداللهی ها)،مرحله سازی(روزبه اجباری)، بافت سازی (ساسان حقیقت)

انیمیشن های میان پرده(ایلا سلیمانی)،موسیقی(فرزاد گلپایگانی)،برنامه ریز ارشد:وحید کاظمی. همچنین انجمن گویندگان جوان کار گویش شخصیت های این بازی را برعهده داشته و انیمشن CGاین بازی نیز توسط شرکت اریا انیمیشن به کارگردانی فرزاد دالون انجام شده است.

این اولین بازی از مجموعه یازده بازی است که در سال گذشته، بنیاد ملی بازی های رایانه ای در تولید آن مشارکت داشته و روانه بازار شده است.

«شمشیر نادر»توسط«پردیس گیم» روانه‌بازار شده است وعلاقه مندان برای تهیه این بازی می توانند به سایت: www.questofpersia.com/fa مراجعه و یا به فروشگاه های محصولات فرهنگی مراجعه کنند.