طهماسب: تعامل سینما و بازی‏های رایانه ای در سینمای کودک حرکتی مثبت است

ایرج طهماسب از کارگردانان سینما معتقد است که سینما به ویژه حوزه کودک و نوجوان به عرصه بازی های رایانه ای نزدیک است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، کارگردان فیلم "زیر درخت هلو" یاد آور شد فیلم های انیمیشنی یا کارتون هایی که به صورت فلش طراحی می شود علاوه بر فیلم کوتاه داستانی و سینمایی نوعی بازی است و در واقع کارگردان این بازی خودکودک و نوجوان است .

طهماسب با اشاره به نزدیکی حضور کودک و سینما به عنوان مخاطب و بازی رایانه ای به عنوان کارگردان گفت : کودک قادر است از میان گزینه های موجود یکی را که با سلایقش همخوانی دارد، انتخاب کند و یا در بازی هایی که شخصیت های سینمایی دارند خود را جای شخصیتی بگذارد که دوست دارد فضا و شخصیتش را تجربه کند. به عقیده وی گرافیک، صدا و کنجکاوی ،تخیل، حافظه مهارت های ریاضی در انواع تولیدات بازی مهم و تأثیر گذار است.

این کارگردان سینما ادامه داد: بازی های رایانه ای همیشه حادثه ای و تخیلی نیستند بلکه تعداد بالایی از آنها فکری و با ذهن کودک در ارتباط هستند. البته این گونه بازی ها بیشتر شبیه سینمای کودک در ژانر معنا گرا هستند.

به گفته طهماسب، با حضور انیمیشن در سینمای کودک ،دنیای سه بعدی انیمیشن بیشتر از گذشته در اذهان کودکان جای گرفته و با انتقال معنایی سریع و خطای کمتر در ذهن کودکان ماندگار تر شده ، به ویژه که با ساخت بازی های رایانه ای فیلم ها، کودکان امروز بیشتر به شخصیت های یک فیلم نزدیک می شوند.

کارگردان فیلم کلاه قرمزی و سرو ناز همچنین به حضور بنیاد ملی بازی های رایانه ای در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود : نزدیکی بازی های رایانه ای در غنی سازی اوقات مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان در این دست رویدادها بیشتر حس می‌شود.

بنیاد ملی بازی های رایانه ای همراه با فعالان و تولید کنندگان عرصه بازی های رایانه ای در غالب نمایشگاه بازی های سرزمین من در بخش جنبی بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان همدان حضور دارد.