مقوله آموزش در تولیدات گیم کشور جای گیرد

بازیگر فیلم سینمایی «رسم عاشق کشی» گفت: در سالهای اخیر،  با همه گیر شدن رایانه در میان اقشار جامعه به ویژه کودکان، استفاده از گیم بسیار فراگیر شده و این روند وظیفه والدین را سنگین تر می کند.

به گزارش معاونت بنیاد بازی های رایانه ای، «گوهر خیراندیش» با ضرورت تبدیل فیلم و سریال های ایرانی به بازی های رایانه ای افزود: بعضی از سریال های تاریخی و فیلم های سینمایی که  مخصوص کودکان ساخته شده مانندخانه دوست کجاست، قابلیت تبدیل به بازی را دارد.

وی یادآور شد: ساخت بازی رایانه ای شعاری طرفداری ندارد و گیم های بومی باید بصورت غیر مستقیم آموزش دهنده بسیاری از فضایل اخلاقی و مسائل فرهنگی به کودکان باشد.

بازیگر فیلم «دعوت» ادامه داد: جوانان امروز درگیر شخصیت های غربی شده و باید برایشان الگوسازی کرداما این الگوها نباید خشن باشد که در اثرات منفی بر گیمر ها داشته باشد.

خیر اندیش پیشنهاد کرد که طراحان گیم، هرکول های ایرانی را به مخاطب بازی رایانه ای معرفی کنند که از فرهنگ ایران سرچشمه گرفته و همانند رستم وسهراب که تاریخی به قدمت ایران کهن دارند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «ستایش» گفت: بازیهای ورزشی مثل فوتبال چون ذهن مخاطب را مغشوش نمی کند مشکلی نداشته اما بازی های خشونت آمیز تولید غرب که با خونریزی و کشتار عجین شده ذهن کودک را به پرتگاه می کشاند.

وی با توجه به وسایل بازی کودکان که خلاصه شده به شمشیر و اسلحه توضیح داد: والدین نباید این گونه وسایل بازی را برای کودکان هدیه بگیرند و باید از بازی های فکری در همه رده های سنی و کتاب های کودک استفاده کنند.

خیر اندیش یادآور شد: والدین برای خرید بازی باید دقت لازم را به عمل آورند و همچنین بازی سازان ایرانی کل محتوای برنامه ساخته شده را به صورت خلاصه در چند خط برای اطلاع والدین از کلیت گیم بر روی بسته بندی درج نمایند.

وی گفت: پدر و مادران نمی توانند در طول روز فرزندان خود را کنترل کنند و این قشر فعال و پویا در ارتباط با دیگر همنوعان خود به جابجایی گیم ها می پردازند، 

بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون افزود: تحت نظرگرفتن این افراد بسیار مشکل بوده و والدین باید مراقب باشند کودکانشان با استفاده از این گونه بازیها دچار خشونت کاذب نشوند.  

سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران از 22 تا 26 مردادماه سالجاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.