بازی های رایانه ای ایران  باید جذاب و حاوی پیام آموزشی باشد

کارگردان فیلم 33 روز  گفت :  خانواده هایی که نسل جوان دارند بیشتر درگیر بازی های رایانه ای هستند و دشمن از طریق ترویج گیم در کشور روی افکار جوانان تاثیر می گذارد .
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، جمال شورجه افزود : ترویج استفاده از  بازی های رایانه ای خارجی امروز از مدارس آغاز شده و غرب تلاش دارد اندیشه ها و دیدگاه هایش را در قالب بازی های رایانه ای به مخاطبان ایرانی القا و به طور مستقیم و غیر مستقیم باورهای اعتقادی قشر جوان جامعه را سست کند .
وی یادآور شد: در تمام مراکز خرید به راحتی می توان بازی های رایانه ای را تهیه کرد و با توجه به توسعه روز افزون فناوری ، بازی های رایانه ای به یکی از سرگرمی های خانواده تبدیل شده است.
کارگردان فیلم سینمایی عملیات کرکوک تاکید کردکه از طریق امکانات بازدارنده باید از توزیع بازی های خشن و غیر اخلاقی در جامعه جلوگیری شود زیرا این بازی ها در عین جذابیت، به شدت بر سلامت روانی افراد تاثیر می گذارد.
شورجه به فعالیت های تاثیرگذار بنیاد ملی بازی های رایانه ای درحمایت ازتولید و عرضه بازی های  سالم  اشاره کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی باید در برابر توزیع انواع لوح فشرده بازی های رایانه ای غیرمجاز فعال و جدی عمل کند . 
وی با بیان اینکه بازی های بومی باید بر اساس اندیشه های انقلاب اسلامی تولید شوند گفت: بازی های ایرانی  باید بسیار جذاب و حاوی پیام باشد تا بتواند مانند محصولات خارجی مخاطبان را جذب کند.
به گفته تهیه کننده فیلم نفوذی، بازی های رایانه ای باید به عنوان یک هنر صنعت و فعالیت فرهنگی در ابتدا جنبه سرگرمی داشته باشد  .
وی به ضرورت  ارزیابی بازی های بومی در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران اشاره کرد و یادآور شد: بازی سازان با ارائه آثار خود در چنین رویدادهایی می توانند بازخورد مخاطبان را بدست آورده و در جهت بهبود کیفی تولیدات  خود تلاش کنند. 
به گفته این کارگردان سینما، آثار ارائه شده در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران نباید تنها جنبه سرگرمی داشته باشد بلکه این آثار باید پیامی مشخص را به مخاطبان ارائه کنند.