تولید بازی های رایانه ای فاخر مانع از حضور تولیدات خارجی در کشور می شود

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با حضور در دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران در مصلی امام خمینی (ره) گفت: افزایش کیفیت بازی های ملی موجب می شود کاربران ایرانی از این بازی ها بیشتر استقبال کرده و ورود محصولات خارجی به کشور کم شود. 
 به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر حسن علیزاده با اشاره به استقبال چشم گیر مردم از این نمایشگاه افزود: این حضور نشان از تقاضای مردم برای پیشرفت بازی های رایانه ای دارد چرا که در سال های آینده دیگر این بازی ها پاسخگوی جوانان نخواهد بود، معلوقه بازی سازی به جهت اهمیتی که دارد، باید مورد حمایت قرار گیرد.
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییر در نوع حمایت‌ از تولیدکنندگان نرم‌افزار و بازی رایانه ای افزود: هدف مرکزتوسعه و بنیاد ملی بازی های رایانه ای معرفی تولیدات ایرانی به مصرف کنندگان به امید فروش محصولات است، که بنیاد ملی بازی های رایانه ای حمایت های خوبی از بازی سازان داشته است  که نمونه های آن مانند تدوین دایره المعارف واژگان بازی را شاهد هستیم. 
وی با اشاره به معرفی نرم‌افزارهای تولید داخلی در نمایشگاه گفت: بازی‌های مورد تایید و فاخر نیز جوانان زیادی را به خود جذب می کند. تنها نکته باقی مانده این است که بازی سازی با دقت این معقوله را دنبال کنند مبادا نحوه کشتن یک سرباز آمریکایی در یک بازی همانند نحوه کشته شدن یک سرباز در بازی های خارجی باشد. 
 علیزاده یادآور شد: جنگیدن و 8سال دفاع مقدس ایرانی ها برای دفاع از غیرت بود بنابر این باید روحیه غیرت را در خود تقویت کنیم. 
وی همچنین با اشاره به بازی آنلاین و غیر آنلاین تاکید کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا با عرضه بازی‌های کیفی به بازار، از عرضه بازی‌های خارجی غیراستاندارد جلوگیری شود. دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران امروز در مصلای امام خمینی (ره) به کار خود پایان می دهد.