021-88310222
علیمردان خان در ملاقات با مرلین جادوگر
علیمردان خان در ملاقات با مرلین جادوگر

بازی علیمردان خان در ملاقات با مرلین جادوگر یک ادونچر دو بعدی است که بر اساس اصول کلاسیک این سبک دارای معماهای درون بازی به شیوه تعاملی با محیط (برداشتن اشیا، ترکیب اشیا و استفاده از آن‌ها) صحبت با کاراکترها و پیشبرد داستان (بیش از 17 کاراکتر و 1000 سطر دیالوگ) و مینی گیم های متنوع (بیش از 15 مینی گیم) است.


هنری:

نسخه نخست بازی علیمردان با گرافیک خاص خود وفاداری عجیبی به هنری ایرانی داشت، نسخه دوم این بازی با توجه به روایت داستان در قرون وسطی و پرت شدن علیمردان به آن زمان از گرافیک متفاوتی بهره برده است، استفاده از 45 بکگراند پینت شده با گرافیک جذاب و رعایت فرهنگ و اصول معماری قرون وسطی انگلستان از ویژگی های برجسته این بازی محسوب میشود، بیش از 50 اکت برای کارکتر اصلی که در 3 تیپ و لباس متفاوت (عادی، دختر بچه و جادگر) ظاهر میشود و 16 کارکتر با تیپ های کمیک و خاص که شامل نقاش و پادشاه و وزیر و مورگانا جادوگر بدجنس و ... میشود از جذابیت های هنری این بازی محسوب میگردد. وجود 12 دقیقه انیمیشن فریم بای فریم و روایت سینمایی جذاب باعث شده است علیمردان از نظر بصری یک کار شاد، اصیل و درخور توجه باشد.


فنی:

هر چند علیمردان در ملاقات با مرلین جادوگر یک ادونچر برای سنین +7 سال است اما در طراحی فنی این بازی توجه شده است تا تمامی المان های یک بازی ادونچر با ساده سازی وجود داشته باشد، انواع مینی گیم های جذاب و مفرح، دیالوگ های فراوان و کارکتر های متنوع همگی یک ادونچر کلاسیک روان شده را به وجود آورده اند. همچنین استفاده از چندین و چند مرحله Hidden Object برای ارتباط بیشتر مخاطبان از دیگر ویژگی های فنی این بازی است.


گیم‌پلی:

علیمردان در ملاقات با مرلین جادوگر از یک داستان بسیار قوی بهره میبرد، داستانی که مخاطب را از ابتدای بازی با یک غافلگیری (سفر دایی به ماه برای ماه عسل) همراه میسازد و در ادامه با پرت شدن علیمردان از سفینه فضایی به سیاه چاله و قرون وسطی به دنبال خود میکشاند، اما این تازه ابتدای ماجراست، علیمردان در قرون وسطی در گیر نفرین مورگانا جادوگر مشهور غربی شده و میبایست بچه های شهر را از دست این جادوگر نجات دهد و در نهایت با بیرون کشیدن اکس کالیبور تسلط فرهنگ ایرانی به غربی را به رخ بکشد. بیش از 4 ساعت گیم پلی و انواع مینی گیم ها از باز کردن قفل گرفته تا پیدا کردن راه در نقشه، از تغییر لباس و قیافه تا Hidden Object های مفرح و حتی نقاشی کشیدن! در این بین وجود کارکتر های متنوع و دیالوگ های فراوان با دوبله کمیک وخنده دار از دیگر ویژگی های این بازی محسوب میشود، در زمانی که اکثر بازیسازان داخلی به بازیهای بدون دیالوگ، محتوا و بعضا قصه روی آورده اند، علیمردان در ملاقات با مرلین با بیش از 1000 سطردیالوگ و 17 کاکتر تیپیکال اوقات شاد و مفرحی را برای مخاطبین کم سال و تجربه جذابی را برای مخاطبین بزرگسال ایجاد می‌نماید.


خلاصه داستان:

پس از پایان نسخه اول بازی شیطنت های علیمردان خان با خیر و خوشی و ازدواج خان دایی، در نسخه دوم این بازی داستان را از آغاز سفر ماه عسل دایی ادامه میدهیم که وی و همسرش سوار برگاری هست و علیمردان و باقی خانواده نیز همراه آنها هستند، در ادامه گاری وارد ایستگاه فضایی پشمک آباد میشود و متوجه میشویم دایی تصمیم به سفر به ماه برای ماه عسل دارد! علیمردان شیطنت های خود را در سفینه آغاز کرده و این مسئله منجر به سقوط وی از سفینه و افتادنش در یک سیاه چاله فضایی میشود و بر اساس برخی از معادلات علمی ناشناخته! وی به قرون وسطی پرت میشود. در آنجا وی متوجه میشود مرلین جادوگر کبیر بریتانیا به جنگ با مورگانای بدجنس رفته است و غیب شده است و خبری از وی در دسترس نیست البته در غیاب او قرار است جادوگر شهر اُز به امور شهر رسیدگی کند، اما علیمردان درست روی سر پیک فرود آمده، اعتبار نامه را برداشته و خود را به عنوان جادوگر بچه شهر اُز جا میزند! بدین ترتیب علیمردان در ماجرایی جذاب به دنبال حل معمای مفقود شدن مرلین، نفرین مورگانای بدجنس و البته بیرون آوردن اکس کالیبور برای آرتور شاه خواهد بود...


تصاویر