فرهنگسازی در حوزه بازی های رایانه ای نیازمند عزم ملی است

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: فرهنگسازی در حوزه بازی های رایانه ای نیازمند عزم ملی است و همه نهادهای مسوول بخصوص مجلس باید در این زمینه فعال شود.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سردار سیدمحمد حاج آقامیر در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای افزود:

سازمان ورزش با تشکیل یک شورای سیاستگذاری موضوع بازی سازی در حوزه ورزش را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: از آنجا که پیش نیاز ورود به عرصه بازی سازی، فرهنگسازی و ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزایش است، در گام نخست بنا داریم تا فعالیت های صورت گرفته در سطح شهر تهران در حوزه فناوری اطلاعات را ساماندهی کنیم.

حاج آقامیر اظهار داشت: شهرداری تهران با توجه به اهمیت فناوری های نوین ارتباطی در جامعه بنا دارد تا 374 محله شهر تهران را به کانون های آی تی از جمله خانه های بازی های رایانه ای، رباتیک و برنامه نویسی تلفن همراه و.... مجهز کند تا علاقه مندان به این عرصه بتوانند با کانون های یاد شده ارتباط مستمر داشته باشند.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران تاکید کرد که موضوع بازی های رایانه ای و عرصه فناوری اطلاعات از مسایل جدیدی است که بیش از هر چیز نیازمند فرهنگسازی است تا بتوان جامعه پاک و به دور از آسیب های اجتماعی داشت.

حاج آقا میر افزود: در این راستا لازم است گروه های مرجع از جمله دانشگاهیان، روحانیون، آموزش و پرورش وارد عمل شود و هدایت فکری و فرهنگی جامعه را بر عهده بگیرند.

وی در ادامه تاکید کرد که هزینه کردن در عرصه فرهنگسازی استفاده از فناوری اطلاعات به منزله یک سرمایه گذاری اجتماعی است که در بلندمدت جامعه را به سمت تعالی سوق می دهد.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در ادامه استقبال مردم و بویژه نوجوانان و جوانان از نمایشگاه بازی های رایانه ای را شگفت انگیز توصیف کرد و افزود: این استقبال ما را برای برنامه ریزی بلند مدت در عرصه آی تی مصمم می کند.


وی با بیان اینکه محصولات ارایه شده در این نمایشگاه برای برخی از مسوولان غیرقابل باور است، افزود: اینکه گروهی از جوانان ساکن جنوب شهر تهران با ابتکار و خلاقیت روبات طراحی کنند، نشانگر استعدادهای نهفته در جامعه است که شکوفایی آن نیازمند پشتیبانی نهادهای مسوول است.

دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران ششم تا دهم تیرماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.