پخش گسترده بازی رایانه‌ای «شکست حصر» در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس، در حال حاضر با گذشت حدود ربع قرن از دفاع مقدس، بار دیگر شاهد استقبال مردم نسبت به فیلم‌ها و سریال‌های حماسی دفاع مقدس هستیم این مسئله نشان می‌دهد در میان مخاطبان ظرفیت فراوانی برای استقبال از این موضوع‌ها وجود دارد و حوزه بازی‌های رایانه‌ای هم می‌تواند به این موضوع‌ها بپردازد.

بازی رایانه‌ای و ایرانی شکست حصر که بهمن ماه سال90 رونمایی شد،با استقبال خوبی از سوی مخاطبان چه نوجوان وچه بزرگسال مواجه شد و این امر باعث شد که مناسبت سالروز سوم خرداد این بازی به صورت گسترده و با قیمتی مناسب در سراسر کشور توزیع شود.

بنابر این گزارش، داستان بازی شکست حصر از جایی آغاز می‌شود که پس از سقوط خرمشهر عراق تلاش فراوانی می‌کند تا از طریق شرق کارون و شمال بهمنشیر، آبادان را اشغال کند. در صورت تحقق این حرکت، آبادان در یک محاصره 330 درجه‌ای قرار می‌گیرد و سرنوشت جنگ به نفع عراق تغییر می‌کند اما با فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی آبادان، نیروهای مسلح با تمام قوا وارد میدان شده و سرانجام در مهرماه سال  1360 و در عملیات ثامن الائمه آبادان از محاصره خارج می‌شود.

گروه سازنده این بازی با استفاده از گرافیک بالا و هوش مصنوعی قوی، حال و هوای حاکم بر آن دوران را در این بازی زنده کرده‌اند. در این بازی رایانه‌ای، بازیکن فضاهای متنوع و زیبایی را تجربه کرده و با استفاده از ادوات مختلف جنگی با دشمن مبارزه خواهد کرد.