حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی وظیفه‌ای همگانی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به گرایش روز افزون نوجوانان و جوانان به بازی‌های رایانه‌ای و تاثیر روانی این بازی‌ها بر نحوه شکل گیری فرهنگ نسل آینده ساز کشور اشاره کرد و حمایت از تولید بازی‌های بومی را وظیفه‌ای همگانی دانست.  
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "خسرو دانشجو" با بیان اینکه توجه به نقش بازی های رایانه ای و طراحی این بازی ها در چارچوب فرهنگ کشور ضروری است افزود: بارها دیده شده یک بازی رایانه ای ساده توانسته چه میزان تاثیر مخرب بر روان نوجوانان و جوانان بگذارد. به همین دلیل است که می بایست نظارت بر نحوه طراحی این بازی ها بیش از گذشته شود.
وی یادآور شد: بازی های رایانه ای مانند تیغ دولبه ای است که اگر در جهت خوب و مثبت استفاده شوند به طور حتم بر شکل گیری صحیح رفتاری نوجوانان تاثیرگذار می شوند.
به گفته عضو شورای شهر تهران، با در نظر گرفتن سرعت رشد بازی های رایانه ای، مسوولان حوزه فرهنگ باید در این عرصه فعالیت بیشتری انجام دهند به نحوی که همه نهادها و سازمانها باید به بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی کمک کنند.
دانشجو همچنین به برگزاری جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد و این رویداد فرهنگی را جشنواره ای مهم در کشور دانست و گفت که جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران موجب ترغیب انگیزه بازی سازان برای تولید هرچه بهتر بازی های بومی می شود. 
وی نظارت بر عملکرد خانه های گیم نت را ضروری دانست و گفت: اگر از گیم نت ها در جهت مثبت به منظور اشاعه فرهنگ اسلامی و ملی استفاده شود و بازهایی در آنها انجام شود که همگی بار فرهنگی داشته باشند، بی شک سرمایه گذاری خوبی بر نسل جوان انجام می شود.
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.