حکایت اشک و لبخند زائران در موکب بازی
 

این روزها در میان شور و شعور بزرگترین گردهمایی شیعیان جهان در کربلای معلی، در نزدیکی مرکز گمشدگان حرم مطهر حسینی، همکاران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای موکبی راه‌اندازی کرده‌اند تا خدمتی اندک به زائران کودک و نوجوان امام حسین (ع) انجام دهند و بازتاب دهنده‌ ارادت و اخلاص صنعت بازی‌سازی ایران به ساحت اهل‌بیت (ع) باشند.


در این موکب زائران نوجوان اربعین مهمان لحظاتی هستند که در قالب سرگرمی و بازی، روایتی از زندگی، سیره و معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) را بیاموزند و با تاریخ اسلام آشنا شوند.
این موکب اما کار مهم دیگری هم دارد. در ازدحام و شلوغی‌های حرم هستند کودکان و نوجوانانی که از خانواده جدا می‌افتند و برای یافتن عزیزان خود بی‌قرارند. 
در این لحظات پراضطراب اما با راهنمایی خادمین حرم به موکب بازی‌ها می‌آیند تا برای لحظاتی با استفاده از امکانات موکب اضطراب و ترس تنهایی را فراموش کنند و خادمین بتوانند در آرامش بیشتر به دنبال عزیزان آنها بگردند. اشک و ترس این نوجوانان گمشده، در این لحظه در اندک زمانی تبدیل به شادی و آرامش می‌شود و اندکی بعد با یافتن والدین، موکب پر از عطر صلوات و دعا می‌گردد.
شهد شیرین زیارت و خدمت و آرامش نوجوانان حرم، به کام خدمتگزاران سیدالشهدا (ع) در موکب بازی‌های رایانه‌ای در ملکوت پیاده روی اربعین، بالاترین لذت و اجر این اهتمام و تلاش است.