دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال کار خود را آغاز می‌کند

دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز از روز دوشنبه ۱۱ اسفند کار خود را آغاز خواهد کرد و در دومین روز آن معاون پژوهش بنیاد در کارگاهی تخصصی با موضوع«کاربرد بازی‌های جدی در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی» برگزار می‌کند.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال جمعی از بهترین‌های ایران در حوزه‌های مختلف هنرهای دیجیتال طی چهار روز به ارائه سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی خواهند پرداخت. حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد نیز در یکی از کارگاه‌های این جشنواره که از ساعت 12 تا 13 روز 12 اسفند برگزار می‌شود به طرح موضوعاتی چون آشنایی با ماهیت بازی جدی و دسته‌بندی‌های مختلف آن، آشنایی با برخی از موفق‌ترین نمونه‌های بازی‌های جدی، آشنایی با کاربردهای بازی جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و آشنایی با چالش‌ها و تجربیات توسعه بازی‌های جدی در ایران می‌پردازد.

دکتر یونس سخاوت، دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و رئیس دانشکده چندرسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به اینکه تمام سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی از طریق آپارات به‌صورت زنده پخش خواهد شد، گفت: مراسم اختتامیه و اعلام برندگان نهایی جشنواره روز ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ با حضور تعداد محدودی از مهمانان مدعو و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد. 

در حاشیه برگزاری این جشنواره نیز نمایشگاه مجازی آثار برگزیده حوزه های مختلف هنرهای دیجیتال از ۱۱ تا ۱۳ اسفند در میتکا (MeetKa) که سامانه‌ای مبتنی بر واقعیت مجازی است، به نمایش در خواهد آمد و مخاطبان جشنواره می‌توانند با حضور در این سامانه از غرفه مجازی برگزیدگان جشنواره بازدید کنند.

 علاقه‌­مندان به حضور در نمایشگاه واقعیت مجازی و برنامه‌های جشنواره می‌توانند از اینجا اقدام کنند.