نظام رده بندی سنی بازیهای رایانه ای سلامت خانواده ها را تضمین می کند
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "لاله افتخاری" با بیان این مطلب افزود: اجرای برنامه های مطابق با این الگو در عرصه بازی های رایانه ای، تاثیر بسزایی به ویژه برای خانواده ها به همراه خواهد داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای برای نخستین بار توسط متخصصان داخلی برای کشورمان و کشورهای اسلامی طراحی شده است، ادامه داد: اینکه ایران با عنوان نخستین کشور مسلمان چنین طرحی را پیشنهاد داده جای خرسندی و نشانگر جایگاه کشور در میان کشورهای اسلامی است.
رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای این برنامه می تواند با در نظر گرفتن دقیق بازی های ایرانی و خارجی و تفکیک سنی مناسب این محصولات از دغدغه خانواده ها بکاهد.
افتخاری، مقوله بازی های رایانه ای و کیفیت آن را به دلیل گستردگی مخاطب، از دغدغه های اصلی خانواده ها دانست و گفت: نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای می تواند به خانواده ها امنیت خاطر بدهد.
وی، همچنین با اشاره به نقش سازمان صدا و سیما درعرصه تبلیغات و فرهنگ سازی، اظهار داشت: این رسانه می تواند در تبیین و معرفی نظام ملی رده بندی سنی بازی که توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای آماده شده، به مخاطبان نقش اساسی ایفا کند.
بر اساس این گزارش، نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای پس از حدود یکسال با تعامل کارشناسان و صاحبنظران حوزه و دانشگاه، روانشناسان و جامعه شناسان توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای آماده رونمایی شده است