مدرسه‌‌‌ای برای بازی‌سازان فردا با 40 هزار عضو در شبکه شاد

مدرسه بازی‌سازان فردا در اقدام مشترک انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت آموزش و پرورش در خصوص آموزش بازی‌سازی در سطح ملی برای دانش آموزان از هفته آینده فعالیت رسمی خود را در شبکه آموزشی شاد آغاز می‌کند.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با رونمایی رسمی از مدرسه بازی‌سازان فردا محتواهای آموزشی تهیه شده در انستیتو ملی بازی‌سازی به مرور از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد در اختیار حدود 40 هزار دانش آموز عضو کانال مدرسه بازی‌سازان فردا در این شبکه قرار می‌گیرد.
 فرزانه شریفی، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه مخاطب آموزش‌های بازی‌سازی ارائه شده در مدرسه بازی‌سازان فردا تمام دانش‌آموزان کشور به ویژه گروه‌های سنی زیر 16 ساله هستند، تصریح کرد: «آموزش بازی‌سازی برای این مقطع سنی و در سطح کشوری و به صورت رایگان تقریبا بی‌سابقه بوده است. در حال حاضر مخاطبان مدرسه بازی‌سازان فردا در شبکه دانش آموزی شاد به حدود 40 هزار نفر رسیده است که پیش‌بینی می‌شود، افزایش پیدا کند.»
به گفته مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی محتواهای آموزشی بازی‌سازی در شبکه شاد ارائه داده می‌شود و علاوه بر ارائه آموزش عمومی غیرهمزمان بازی‌سازی در قالب ویدئوهای آموزشی برای همه کسانی که مخاطب این شبکه هستند، دانش آموزانی که پیش زمینه آموزش بازی‌سازی را از گذشته دارند و طی فراخوانی شناسایی می‌شوند، به صورت همزمان و با حمایت مستقیم انستیتو دوره‌های تخصصی را طی می‌کنند.

شریفی همچنین افزود: «انستیتو ملی بازی‌سازی به عنوان هدایت کننده اصلی دانش‌آموزان در این شبکه، محتواهای آموزشی حوزه‌های فنی، هنری و طراحی را از طریق این شبکه در اختیار دانش آموزان در سراسر کشور قرار می‌دهد و مشاوران و اساتیدی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، دانش آموزان را به سمت یادگیری خوب بازی‌سازی هدایت می‌کنند.»
مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی این نکته را هم گفت که علی‌رغم عدم امکان بستر و شرایط تعاملی در شبکه شاد؛ اما امکانی فراهم شده تا دانش آموزان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی بازی‌سازی بتوانند سوالات خود را از اساتید این حوزه بپرسند.
فرزانه شریفی گفت: «انستیتو ملی بازی‌سازی در استودیو خود در حال ضبط بیش از 100 ساعت محتوای آموزشی برای این شبکه است که تا پایان سال تحصیلی جاری به تدریج در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. مدرسه بازی‌سازان فردا به عنوان یک مدرسه مهارتی به موازات دروسی که معلمان به دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی درس می‌دهند، ایجاد شده است تا بچه‌ها  بازی‌سازی را از سطح مقدماتی تا حرفه‌ای حرفه‌ای یاد بگیرند و به عنوان نسل بازی‌ساز فردا به صنعت گیم ایران متصل شوند. در واقع ما با این طرح به دنبال تامین نیروی آماده به کار در نسل بعدی صنعت گیم ایران هستیم. دانش‌آموزان علاقمند به بازی‌سازی با آموزش در مدرسه بازی‌سازان فردا، با ادامه این مسیر در دانشگاه، جزء کسانی هستند که آموزش‌های اولیه در این زمینه را دیده‌اند و می توانند علاوه بر تحصیل در فضای دانشگاهی به درآمدزایی و توسعه کسب و کار در حوزه صنعت گیم فکرکنند.»
بنا به گفته شریفی این طرح دسترسی به اهداف بلند مدتی چون امکان برگزاری رویدادهای بازی‌سازی از طریق شبکه شاد با کمک و همراهی وزارت آموزش و پرورش و سرمایه‌گذاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دنبال می‌‌کند تا دانش‌آموزان از هر نقطه کشور با شرکت در رویدادهایی که به صورت مجازی برگزار می‌شود، بازی‌سازی را یاد بگیرند. آموزش‌های ارائه شده در مدرسه بازی‌سازان فردا به صورت سطح بندی شده و از ارائه مباحث پایه به گروه‌های مبتدی شروع و به تولید پروژه توسط بچه‌ها ختم می‌شود.
مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی در پایان افزود: «در حال حاضر بزرگترین محدودیت در اجرای این طرح این است که بتوانیم ظرفیت بسیار بزرگ 40 هزار نفری از دانش‌آموزان را که در آینده بیشتر هم خواهد شد،  برای ارائه آموزش‌های مناسب ساماندهی کنیم. با راه‌اندازی مدرسه بازی‌سازان فردا تلاش چند ساله انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای دستیابی به سه هدف مهم خود یعنی ملی کردن بازی‌سازی در کشور، آموزش بازی‌سازی برای گروه‌های سنی مختلف و آموزش گروه‌های محروم به نتیجه می‌رسد.»