بوت کمپ بازی سازی

بوت کمپ بازی‌‏سازی خراسان شمالی با هدف توسعه فناوری‌های حوزه برنامه‌نویسی و طراحی بازی‌های رایانه‌ای، با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان شمالی در بجنورد برگزار می‌شود.

 به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ در این رویداد که از روز دوم آذر ماه جاری آغاز شده است،  مهارت‌های علمی و کاربردی برنامه نویسی و طراحی بازی‌های رایانه‌ای در سطوح مقدماتی، میانی و پیشرفته به دانش‎آموزان، دانشجویان، معلمان و تمامی علاقه‏مندان بازی های رایانه‌ای و بازی‌سازان آموزش داده می‌شود.

در روز اول برگزاری این رویداد، تعداد 130 شرکت‌کننده در 4 سایت آموزشی با محیط بازی‏سازی یونیتی، مفهوم UX و UI ، مفاهیم و اصول طراحی اولیه بازی، طراحی کاراکتر، فرآیند بازی، داستان سازی،  ساخت تیزر و محتوای گرافیکی آشنا شدند.

 گفتنی‌است شرکت کنندگان در بوت کمپ، پس از اتمام فرآیند آموزش اولیه و تشکیل تیم در قالب مسابقه بازی‏‌سازی و با هدف توانمندسازی شرکت‌کنندگان این استان در تولید بازی دیجیتال، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

شایان ذکر است این رویداد علمی و کاربردی به همت بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای، انستیتو ملی بازی‏سازی، پارک علم و فناوری خراسان شمالی و با مشارکت اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، شهرداری بجنورد، موسسه علمی و پژوهشی شعف، مجموعه رویدادهای ایدی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، سامانه جامع مدیریت آموزش سانیار، دانشگاه دولتی بجنورد، دانشگاه فنی و حرفه‏ای خراسان شمالی، جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی و مرکز نوآوری روستای خلاق خراسان شمالی برگزار می‏شود.

همچنین این رویداد تا روز سه‎شنبه پنجم آذر ماه جاری در دانشگاه فنی و حرفه‎ای دارالفنون بجنورد و پارک علم و فناوری خراسان شمالی ادامه خواهد داشت.