جوایز 420 میلیارد تومانی اپیک گیمز برای جام جهانی فورتنایت

شرکت «اپیک گیمز» (Epic Games) اعلام کرده جام‌جهانی بازی بتل رویال پرطرفدارش «فورتنایت» (Fortnite) را برگزار خواهد کرد. این رویداد بزرگ حوزه ورزش‌‎های الکترونیکی قرار است طی روزهای 25 تا 28 جولای (3 مرداد تا 6 مردادماه) در کوئینز نیویورک و با جوایزی به ارزش 30 میلیون دلار (420 میلیارد تومان) برگزار شود.

اپیک اعلام کرده قرار است این رویداد را در ورزشگاه تنیس «آرتور اَش» (Arthur Ashe) برگزار کند که بزرگ‌ترین ورزشگاه تنیس جهان است.

پیش فروش بلیت‌ها از همین حالا آغاز شده و قرار است 100 نفر از برترین بازیکنان فورتنایت در بخش تک‌نفره و 50 گروه دو نفره‌ی برتر جهان در این رویداد مهم حضور داشته باشند. از 30 میلیون دلار جایزه‌ای که در نظر گرفته شده به هر نفر شرکت کننده حداقل 50 هزار دلار و به نفر اول بخش تک‌نفره، 3 میلیون دلار تعلق خواهد گرفت.

مدیریت برگزاری این رویداد بر عهده‌ی موسسه‌ی «اندیور» (Endeavor) است که برگزاری رویدادهایی مانند IMG، WME و UFC را نیز در کارنامه دارد. «استوارت سوو» معاون ارشد اندیور در این‌باره گفته که آنها برای همکاری با اپیک برای برگزارکردن این رویداد، بسیار هیجان‌زده هستند و اطمینان دارند این رویداد به بزرگ‌ترین رویداد حوزه ورزش‌های الکترونیکی در جهان تبدیل خواهد شد و میلیون‌ها نفر در زمان پخش مستقیم، آن را دنبال خواهند کرد.

«دنی زاشر» رئیس اجرایی مرکز تنیس هم در اظهارنظری اعلام کرده: «اپیک و اندیور فوق‌العاده خلاق هستند و خوشحالیم که با آن‌ها همکاری می‌کنیم. فورتنایت کاربران بسیار زیادی دارد و این یک شانس بزرگ برای ما است که استادیوم آرتور اَش را به طریقی دیگر به جهانیان معرفی بکنیم.»

بازی فورتنایت استودیوی اپیک، پرطرفدارترین بازی بتل رویال است و با کاربران متعددش که به گفته‌ی اپیک بیش از 250 میلیون نفر هستند، به یک پدیده‌ی فرهنگی تبدیل شده.