نخستین «هکاتون بازی‌های جدی» به میزبانی «صندوق نوآوری و شکوفایی» برگزار خواهد شد

با همکاری «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای»، «شتاب‌دهنده آواگیمز»، «موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی ایران (نیماد)» و «دانشگاه صداوسیما»، نخستین «هکاتون بازی‌های جدی» به میزبانی «صندوق نوآوری و شکوفایی» برگزار خواهد شد.

«هکاتون بازی‌های جدی» یک رویداد 3 روزه بازی­‌سازی (از تاریخ 30 آبان­ماه تا 2 آذرماه) است و تیم‌های ثبت‌نام‌کننده در هکاتون با راهنمایی منتورها به رقابت و تولید یک بازی جدی (نهایتا تا سطح نسخه دمو) با موضوع محوری تعیین شده در حوزه بهداشت و درمان می‌پردازند. علاوه بر اینکه برنده «هکاتون بازی‌های جدی» جایزه 10 میلیون تومانی «موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی ایران (نیماد)» را دریافت می‌کند، تیم‌های منتخب، پس از فرآیند جایزه از امکان حضور در برنامه‌های شتاب‌دهی «آواگیمز» بهره­‌مند خواهند شد.

«بنیاد ملی بازی‌های رایانه­‌ای» به عنوان دبیرخانه دائمی این رویداد از تمامی تیم‌­های بازی­‌ساز علاقه‌­مند دعوت به عمل می­‌آورد تا با دریافت فرم ثبت­‌نام از اینجا و تکمیل اطلاعات، نهایتا تا 25 آبان‌ماه در این مسابقه شرکت کنند. گفتنی است برندگان این رویداد هم‌زمان با اختتامیه «دومین کنفرانس تحقیقات بازی­‌های دیجیتال» در تاریخ 9 آذرماه در «دانشگاه صداوسیما» معرفی خواهند شد.