تولید بازی های رایانه ای می تواند در حراست از مرزهای مجازی کشور کمک کند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر تولید بازی های رایانه ای در کشور و حمایت از بازی سازان و فعالان این عرصه گفت: تولید بازی های رایانه ای می تواند در حراست از مرزهای مجازی کشور کمک کند.
به گزارش  معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه های افزود: بازی های رایانه ای خارجی یقینا مروج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی نیست و ما برای دفاع از مرزهای فرهنگی کشور و هویت ایرانی و اسلامی و انقلابی خود باید در زمینه محصولات فرهنگی در فضای مجازی فعالیت کنیم.
وی با اشاره به فعالیت شرکت های متعدد ایرانی در عرصه بازی های رایانه ای ابراز امیدواری کرد که با حمایت از دست اندرکاران تولید بازی می توان با تولیدات فاخر و جذاب بیش از پیش در دفاع از مرزهای هویتی کشور موفق بود.
خاموشی با بیان اینکه بازی های ایرانی به سطحی از توانمندی رسیده اند که بتوانند در عرصه بین المللی نیز حضور یابند، اظهار کرد: تکنیک بازیسازان ایرانی و مفاهیمی که در بازی ها به کار می رود،  از جانمایه فرهنگی بالایی برخوردار است که این بازی ها هواداران خود را دارد.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: این نوع بازی در کشورهای هدف چشم انداز جمهوری اسلامی ایران بویژه در کشورهای اسلامی و کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها محقق شده است، می تواند بازای خوبی داشته باشد.
خاموشی افزود: نهادهایی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می بایست بازار هدفی را برای محصولات فرهنگی ایران تعریف کنند تا با عرضه جهانی محصولات ایرانی، بتوان صنعت بازی سازی را در ایران رونق بخشید.
وی در ادامه به فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فعالیت های رایانه ای در کشور اشاره کرد و گفت: موسسه تبیان فعالیت در حوزه های مجازی سازمان تبلیغات را بر عهده دارد که یکی از کارکردهای آن طراحی و تولید بازی های رایانه ای است.
خاموشی سیاست تبیان را حمایت و همکاری با شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 30 بازی با همکاری شرکت های دانش بنیان در موسسه تبیان تولید شده است و این موسسه قصد دارد فعالیت خود را در آینده با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای توسعه بخشد.
دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا دهم تیرماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.