بومی سازی بازی‌های رایانه‌ای موجب ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای را فرصتی مناسب برای جمع آوری بانک اطلاعاتی ، ایده های و آخرین دست آوردهای فرهنگی و هنری دانست و تاکید کرد که بومی سازی بازی های رایانه ای به ترویج ارزش های انقلاب اسلامی منجر می شود.
به گزارش معاونت بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،مرتضی طلایی بر لزوم توجه هرچه بیشتر مسوولان به برگزاری جشنواره های فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم تاکید کرد و افزود: زمانی که در زمینه تهاجم فرهنگی یا جنگ نرم سخن به میان می آوریم باید به همه ابزارهایی که دشمنان برای ضربه زدن به  فرهنگ کشور استفاده می کنند توجه ویژه داشته باشیم. 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد:دشمن درصدد بی هویت کردن جامعه و از بین بردن ارزش های دینی و اعتقادی ملت ما است و در این جهت ازابزار فرهنگی و هنری استفاده می کند تا نسل جوان را زیر سیطره فرهنگی خود ببرد و با توجه به این امر، اهمیت تمام تولیدات فرهنگی هنری برای مسوولان  بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد. 
طلایی به بومی سازی بازی های رایانه ای برای مقابله با تهاجمات فرهنگی اشاره کردو افزود:با بومی سازی بازی های رایانه ای  ارزش های ملی ،دینی و انقلابی صد چندان می شود .
عضو شورای اسلامی شهر تهران، بازی های رایانه ای را عاملی موثر در شکل گیری شخصیت کودکان دانست و گفت:کودکان با بهرگیری از تصاویر و حرکت در بازی ها به دنبال رسیدن به پیروزی و یافتن موفقیت هستند که همین تصمیم گیری در بازی موجب می شود تا ذهن کودکان رشد یابد و بهترین جهت گیری را در زندگی روزه مره خود داشته باشند .
وی به اهمیت سرمایه گذاری در بخش تولیدات داخلی بازی های رایانه ای اشاره کرد و یاد آور شد: در این زمینه ها ما نیاز به پشتیبانی از تولید کنندگان و طراحان داخلی برای ارتقای کیفیت بازی های داخلی و قطع دست بیگانگان از بازارهای داخلی داریم .
طلایی  فعالیت های هنری در فضای  مجازی و رایانه ای را نیازمند حمایت دولت دانست و افزود: طراحان و سازندگان داخلی نباید دغدغه تولید و عرضه محصولات را به بازار داشته باشند تا بتوانند با  فکر باز و خیال آسوده به تولید محصولات با کیفیت بپردازند. 

عضو شورای شهر تهران برگزاری جشنواره های بازی های رایانه ای را  مثبت ارزیابی کردو گفت:یکی از کارکردهای جشنواره  این است که طراحان و برنامه ریزان را در یک مجموعه گرد هم می آورد و محلی برای تبادل نظر و ارائه ایده های نو می شود.
طلایی به دست آورد های جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد و ادامه داد:تمام تولید کنندگان در عرصه بازی های رایانه ای تولیدات اخیر خود را برای عرضه به نمایشگاه می آورند و به طور طبیعی این محصولات در ادامه مورد نقد و ارزش یابی قرار می گیرد .
وی افزود: حضور دست اندارکار، مدیران و مسئولان حوزه فرهنگی هنری در نمایشگاه موجب می شود تا از نزدیک با تولیدات داخلی آشناو در صورت مشاهده نواقصی در بازی های رایانه ای در صدد رفع مشکلات برآیند. 
طلایی به مهمترین بخش برگزاری جشنواره های فرهنگی اشاره کردو گفت: در این نمایشگاه ها بانک اطلاعاتی از ایده ها و آخرین دست آوردهای فرهنگی و هنری جمع آوری می شودو پیشنهاد های افراد بازدید کننده برای جهش روبه جلو تولید کنندگان در عرصه بازی های رایانه ای به وجود می آید تابا گام های بلند تری رو به جلو حرکت کنیم .
دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا دهم تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.