بازی های سنتی در قالب گیم به نسل جوان ارائه شود

دبیر اسبق جشنواره فیلم فجر پیشنهاد داد بازی های سنتی که جزیی از فرهنگ ایرانی محسوب می شوند در قالب بازی های رایانه ای به نسل جوان معرفی و ارائه شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مهدی مسعود شاهی با حضور در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران گفت: بازی های رایانه ای ایرانی با مخاطبان ارتباط خوبی برقرار کرده و انسان به صورت فطری به بازی علاقه دارد. 
وی افزود: ظرفیت های بسیاری در عرصه بازی های رایانه ای محفوظ است و باید از این ابزار برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان استفاده شود. 
دبیر اسبق جشنواره فلم فجر در ادامه تاکید کرد: باید بسترهای مناسب را برای جوانان به وجود آوریم و باید در عرصه ایجاد تفریح سالم برای نسل جوان فعالیت بیشتری انجام دهیم. 
مسعودشاهی یادآور شد: در دهه 60 فضاهای عمومی برای بازی های رایانه ای در کل کشور فراهم کنیم اما مسوولان با این امر موافقت نکرده و حتا اکراه داشتند اما امروز بازی های رایانه ای به عنوان رسانه ای مهم تلقی می شود.
وی ادامه داد: آموزش باید در زمینه بازی های رایانه ای جدی گرفته شود و از اندوخته های فرهنگی خود برای تولید بازی های رایانه ای به درستی استفاده کنیم.
به گفته مدیرعامل سابق سازمان امور جشنواره های سینمایی، بازی های ایرانی می تواند برای دنیا تازگی داشته باشد و سرشار از تعمق و تفکر باشد.
مسعودشاهی گفت: بسیاری از بازی های سنتی می توانند در قالب بازی های رایانه ای احیا شوند و باید به این امر اهتمام داشته باشیم.
وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای اتفاق خوبی است و در سال های آتی باید این نمایشگاه با گستردگی بیشتری برگزار شود. 
دبیر سابق جشنواره فیلم فجر افزود: خانواده ها با حضور در نمایشگاه بازی های رایانه ای شناخت دقیقی به ماهیت بازی های رایانه ای پیدا می کنند. 
مسعود شاهی تاکید کرد: نباید به بار منفی بازی های رایانه ای توجه کنیم و بهتر است از فواید این هنر صنعت به درستی استفاده کنیم.
دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا دهم تیرماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.