هیجان کودکان در سالن سینما در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران تخلیه می‌شود

عضو بنیان نخبگان گفت: غرفه اسرا "سالن سینما "مکانی برای تخلیه هیجان کودکان به عنوان کاربران اصلی بازی های رایانه ای است .
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،شهرام اسلامی افزود : بازدید از بخش های مختلف غرفه اسرا غیر قابل تصور بود و در سالن سینمای این غرفه فیلمی 10 دقیقه ای از بازی های خشونت آمیز پخش و سپس حاضرین در سالن سینما با کشیدن فریاد هیجان خود را تخلیه می کنند .
وی ادامه داد: اگر خانواده ها به فرزندانشان اجازه تخلیه هیجان و استرس را بدهند بدون شک مضرات بازی های رایانه ای خشونت آمیز کمتر خواهد شد .
اسلامی از دیگر برنامه های در حال انجام این غرفه به گرفتن تست شخصیت کودک اشاره و اظهار کرد : تست شخصیت پردازی کودک توسط بهروز اسلامی، کارشناس مدیریت بحران بر روی تمام مراجعه کنندگان صورت می گیرد .
وی با اشاره به نحوه تست شخصیت پردازی تاکید کرد : ابتدا تمام علاقه مندان روی یک پا می ایستند و مدت زمان تمرکز آنها ثبت می شود سپس وارد بازی های مختلف تحرکی که به تمرکز احتیاج دارد می شوند و در نهایت با انجام بازی های رایانه ای خشونت آمیز مجددا باید روی یک پای خود بایستند و مدت زمان تمرکز آنها ثبت شود .
عضو بنیان نخبگان در پایان گفت : زمان های ثبت شده تمرکز توسط کارشناس ذکر شده در آزمایشگاه اسرا مورد بررسی قرار می گیرد و افراد از میزان تاثیرات خشونت بازی ها بر روی ذهن و جسم شان مطلع می شوند. 
دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ششم تا دهم تیر ماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپاست .