021-88310222
+تغییر سایز فونت-

در اختتامیه مسابقه یک میلیون نفری چه گذشت؟

در اختتامیه مسابقه یک میلیون نفری چه گذشت؟

آئین پایانی هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران (جام یک میلیون نفری) با حضور شرکت کنندگان، برگزیدگان و علاقمندان به این بازی‌ها عصر روز پنجشنبه 11 آبان ماه در تالار خلیج فارس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. این گزارش نگاهی است به آنچه در اختتامیه این رویداد گذشت.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فضای این تالار که از دو روز پیش از افتتاحیه، مکان برگزاری مرحله استانی این مسابقات در رشته فیفا شد، در روز اختتامیه هم کاملا جوانانه و با نشاط بود.

برندگان مرحله استانی فیفا 23 از استان‌های تهران، البرز، مرکزی، مازندران، گیلان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و رضوی، فارس، اصفهان، خوزستان، بوشهر، آذربایجان شرقی و کردستان برای یک رقابت بسیار جدی خودشان را به تهران رسانده بودند و مرحله نهایی رقابت برندگان استانی با یکدیگر از صبح آغاز شد.

نمایشگاه و مسابقه بازی‌های مقاومت با عنوان طوفان الاقصی (به یاد گیمر شهید غزه، عونی الدوس) که گزینه مناسبی برای علاقمندان و به ویژه خانواده های مسابقه دهندگان بود از همان اوایل روز میزبان علاقمندان مقاومت اسلامی شد.

بر اساس این گزارش، آئین پایانی با حضور پر شور نوجوانان و جوانان از ساعت 18 عصر پنج شنبه در محل تالار خلیج فارس آغاز شد.

علاقمند و پیگیر از همه جای ایران

ابتدای برنامه حضور ویدئو کنفرانسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت برخط از کردستان در مراسم بود که با استقبال حاضرین انجام شد. دکتر اسماعیلی که همراه رئیس جمهور برای دیدار با مردم سرافراز کردستان و افتتاح چندین طرح و پروژه اقتصادی و فرهنگی به این استان شهید پرور سفر کرده بود بر بستر یک سکوی ایرانی بر پرده تالار ظاهر شد تا ضمن تجلیل از برندگان و دستاوردهای جام هشتم از عزم وزارتخانه برای توجه به بازی‌های رایانه‌ای و ورود مجدد دولت به عرصه بازی‌سازی بگوید.

البته در ادامه مراسم دکتر سید محمد هاشمی جانشین وزیر نیز که در مراسم حاضر بود به تکمیل بیانات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخته و اظهار امیدواری کرد که تولید بازی‌های ایرانی در آینده نزدیک از بازی‌های موبایلی فراتر رود.

جام به استان گیلان رسید

بر اساس رسم معهود هرساله، مسابقه نهایی بخش حضوری ( فیفا23) در مقابل شرکت کنندگان اختتامیه برگزار شد. در امسال هم مسابقه بین برندگان گیلانی و تهرانی که هر کدام انبوهی از قهرمانی‌های مسابقات مختلف را در کارنامه خود داشتند ، برگزار شد.

هر دو بازیکن گرچه بازی را محتاطانه اداره کردند اما دو دقیقه طوفانی پایانی که در آن به فاصله کمی دو گل رد و بدل شد، خستگی مخاطبین را به در برد و فریاد شادی نوجوانان تا بیرون تالار شنیده می‌شد.

سرانجام با انجام ضربات پنالتی تکلیف هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران روشن شد و بر خلاف سال گذشته که بازیکن اسلامشهری به جام رسید، امسال جام به شهر زیبای رشت رفت.

اهتزار پرچم وحدت

اجرای ویژه برنامه های مربوط به شهدای غزه، از مهمترین ویژگی‌های مراسم پایانی امسال بود. اجرای سرود گروه «نور مشکات» برای قدس و روز دانش‌آموز و همچنین اجرای دو قطعه موسیقی توسط محسن توسلی خواننده آثار حماسی برای ایران و فلسطین، شور خاصی به محل برگزاری اختتامیه داد و پرچم های ایران و فلسطین که از قبل در اختیار حاضران قرار گرفته بود، با صدای آهنگ و سرود به اهتزار درآمد.

محمد امین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز با ارائه شرح حالی از گیمر و استریمر شهید غزه (شهید عونی الدوس) به بیان جزئیات مسابقه پرداخت.

از منفی 10 تا مثبت 60

در زمان اهدای جوایز، برخی از برندگان مسابقات غیر حضوری موبایلی که امکان حضور در تهران را داشتند و خودشان را به اختتامیه رسانده بودند، تا بتوانند جوایز خود را از مسئولین برگزاری دریافت کنند.

حضور برندگانی با سنین بالای 60 سال برای برخی از بازی های موبایلی و هم چنین نوگلان 8 ساله بازی کودکان اربعین که با رجز خوانی زیبای خود، حال و هوای خاصی به مراسم دادند از ویژگی های خاص برنامه امسال بود. برنده تیزهوش و نوجوان بازی آمیرزا که از میان میلیون ها بازیکن این بازی پر مخاطب توانسته بود به مقام نخست دست یابد هم از صدها کیلومتر فاصله ( شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی) خودش را به مراسم رسانده بود تا جایزه برتر این مسابقه را دریافت کند.

در پایان نیز جایزه و جام برندگان مسابقه حضوری به انضمام شال فلسطینی به گردن جوانان شرکت کننده تقدیم آنان شد تا پرونده برگ هشتم جام قهرمانان بازی های ویدیویی ایران یک بار دیگر ورق بخورد.

 
نظرات
comment