سرمایه گذاری در حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای ضروری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازی های رایانه ای را هنر - صنعتی پرمخاطب در حوزه سرگرمی جهان دانست و بر ضرورت سرمایه گذاری اساسی در تولید چنین آثاری تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نقل از ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' افزود: اکنون بیگانگان و کشورهای غربی جنبه های منفی و ضد اخلاقی بازی های رایانه ای را مد نظر قرار داده و درصددند از این راه در جهت ترویج خشنونت، پرخاشگری و شهوترانی بهره ببرند.وی گفت: دشمنان همچنین در تلاشند، ایده ها، باورها و تفکرات خود را نیز به دیگران القا کنند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تاثیرات منفی و مخرب برخی بازی های رایانه ای خارجی بر روی افراد، تاکید کرد: آشنایی خانواده ها و فرزندان آنها با بازیهای رایانه ای ایرانی بطور یقین باعث کاهش آسیب های استفاه از بازی های خارجی رایانه ای خواهد شد.

به گفته حسینی، برخلاف دشمنان و غربی ها که بدنبال جنبه های منفی استفاده از بازی های رایانه ای هستند، در جمهوری اسلامی ایران با تهیه و ساخت انواع مختلف و متنوع بازی های رایانه ای سالم تلاش بر آن است که از این طریق، بازی های رایانه ای درجهت رشد، تکامل و آموزش صحیح اقشار مختلف جامعه بویژه نوجوانان و جوانان، گام های موثری برداشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: طبیعت نوجوانان و جوانان بگونه ای است که به تفنن و تفریح و بازی های مختلف رایانه ای گرایش و اقبال خوبی نشان می دهند، از این رو در این حوزه جای کار و تلاش بسیار وجود دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: اکنون ثابت شده آموزش های غیر مستقیم یک اصل مهم است و بر این باوریم که تاثیرگذاری آن به مراتب بیشتر از آموزش های مستقیم است.

حسینی تصریح کرد که در بازی های رایانه ای مانند فیلم های سینمایی و تئاتر و سایر هنرهای نمایشی همه چیز یک طرفه نبوده و خود افراد نیز به نوعی تمرکز حواس دارند و بطور دایم در تلاش و تکاپو برای به ثمر رساندن سرانجام کار هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آنکه میهن اسلامی ایران دارای میراث گرانبها و ارزشمند فرهنگی و هنری است، تاکید کرد: باید از این میراث گرانبها بهره کامل و وافر را برد و نسبت به جهات گوناگون آن از لحاظ سازندگی، بی تفاوت نبود.

حسینی ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت، ابتکار، نوآری و خلاقیت در اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان کشور وجود دارد، از این رو باید از این همه ظرفیت بهره گرفت و در جهت ساخت آثار هنری بویژه بازی های رایانه ای ارزشمند و تاثیرگذار تلاش کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته برنامه های خوب، متنوع و سازنده ای از سوی دست اندرکاران حوزه بازی های رایانه ای ترتیب داده شده تا ضمن فرهنگ سازی، تربیت و آموزش مناسب به خانواده ها و افراد منتقل شود.

حسینی تاکید کرد: حوزه بازی های رایانه ای، هنر - صنعتی است که مخاطبان، مشتاقان و علاقه مندان فراوانی دارد که باید در این حوزه کمک و سرمایه گذاری و حمایت لازم بعمل آید تا شاهد رشد و شکوفایی و پویایی آن در کشور باشیم.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 80189594