آشنایی خانواده‌ها با جنبه‌های مثبت و منفی دنیای بازی‌های رایانه‌ای ضروری است

رییس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه اکنون بیش از 80 درصد از کودکان و نوجوانان از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند خواستار اطلاع رسانی صحیح به خانواده‌ها درباره بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران شد. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "مصطفی اقلیما" استقبال رو به افزایش از بازی های رایانه‌ای را نگران کننده دانست و افزود: برخی از افراد در قبال استفاده از بازی های رایانه ای هزینه ای پرداخت نمی‌کنند و با دانلود از اینترنت به روز ترین بازی را به راحتی در اختیار دارند .
کارشناس آسیب های اجتماعی یادآور شد: استفاده بی رویه از بازی های رایانه ای جوانان را از اجتماعی شدن دور می‌کند و به نوعی کودکان و نوجوانان به بازی های رایانه ای معتاد می شوند.
وی تاکید کرد: جوانان به دلیل استفاده بیش از حد و بی ضابطه دنیای مجازی بسیار وابسته شده اند که اگر خانواده ها این مساله را جدی نگیرند آسیب این بازی ها از مواد مخدر خطرناک تر خواهد بود.
اقلیما به تلاش های انجام شده از سوی تولیدکنندگان داخلی برای ساخت بازی های بومی درخور توجه اشاره کرد و گفت که کیفیت این بازی ها و در عین حال جذابیت این آثار باید افزایش یابد تا مخاطبان به استفاده از این بازی ها اقبال نشان دهند. 
رییس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران همچنین برگزاری جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای را اقدامی موثر در جهت ترغیب بازی سازان ایرانی برای تولید آثار بهتر دانست و گفت: بازی های تولید شده بومی در این رویداد فرهنگی در معرض نقد مخاطبان قرار می گیرد و بازی سازان با شنیدن نقد آثار تولید شده در جهت بهبود ساختاری و محتوایی بازی های رایانه ای تلاش خواهند کرد. 
اقلیما همچنین خواستار برگزاری علمی جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران شد و تاکید کرد که باید بیشتر به جنبه های آموزنده این رویداد فرهنگی توجه شود و در کنار این نگاه، به کارکردهای تجاری این جشنواره نیز توجه داشت. 
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.