هلال احمر از بازی‌های رایانه‌ای آموزشی مروج فرهنگ امداد حمایت می‌کند

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت که این جمعیت از تولید بازی‌های رایانه‌ای آموزشی با موضوع ترویج فرهنگ امداد و نجات در میان قشر کودک و نوجوان حمایت می‌کند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محمود مظفر با بیان اینکه امروزه ارایه مباحث آموزشی از طریق رسانه های دیجیتال بویژه بازی های رایانه ای به قشر کودک و نوجوان بسیار آسان تر از دیگر تولیدات صنعت سرگرمی است افزود: در جمعیت هلال احمر نیز برای ارایه آموزش های امدادی و ترویج فرهنگ امداد و نجات در میان نسل امروز باید از بازی های رایانه ای قوی بهره گرفته شود.
این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: اینگونه بازی های باید به گونه ای طراحی شوند که به طور غیر مستقیم و در لا به لای بخش های مختلف بازی، مفاهیم مورد نظر را به کاربر منتقل کنند.
رییس سازمان امداد و نجات، هیجان، جذابیت های بصری و وجود مفاهیم آموزشی را ارکان اصلی تولید بازی های رایانه ای آموزشی بویژه در حوزه هلال احمر و ترویج فرهنگ امداد و نجات عنوان کرد.
مظفر با یادآوری اینکه یکی از مشکلات تولید کنندگان داخلی بازی های رایانه ای نبود بازی نامه های خوب و استاندارد است گفت: برگزاری جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای باید ضمن شناسایی چالش های اساسی تولید بازی رایانه ای در کشور، راهکارهای رفع این مشکلات را ارایه کند.
رییس سازمان امداد و نجات برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای را یک فرصت مناسب برای متولیان بازی های رایانه ای در کشور و دستگاه های ذیربط دانست و افزود: از این طریق می توان مشکلات این حوزه را احصا و برطرف کنند.
مظفر تبادل تجربیات میان تولید کنندگان داخلی و خارجی، آشنایی بیشتر والدین و کودکان و نوجوانان با ظرفیت های داخلی و ارایه توانمندی های تولید کنندگان داخلی را از دیگر مزایای برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای بیان کرد.
دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.