تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای بومی، انتظار مخاطبان را برآورده کنند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فرصت مناسبی برای حمایت از تولیدات ملی در این عرصه است خواستار تحقق شعار حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی در این زمینه شد. 

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سید جواد زمانی  افزود: بازی های رایانه ای از جمله بخش‌های صنعتی است که در دنیا از مخاطبان گسترده و جایگاه ممتاز برخوردار بوده است. 

وی ادامه داد: پیشرفت های ایران در این زمینه قابل قبول بوده است و در آینده نزدیک کشور در زمینه بازی های رایانه ای حرف های بسیاری برای گفتن دارد. 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: کشور ما در عرصه بازی های رایانه ای توانسته در دنیا در حد مقبولی مطرح شود و باید به تولیدات داخلی در این عرصه بها داد. 

زمانی ادامه داد: بازی های رایانه ای خارجی از بدو ورود به کشور اثرات منفی در اذهان مخاطبان داشته باشند و با توجه به این آسیب جدی، باید به تولیدات داخلی بهای بیشتری داد. 

وی به نامگذاری سال 91 به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تولیدات داخلی تنها منحصر به صنعت نمی شود و تولیدات فکری و علمی همچون بازی های رایانه ای نیز در این زمینه به عنوان تولیداتی مهم محسوب می شوند. 

این نماینده مجلس افزود: اگر می خواهیم فرهنگ بومی در مقابل دیگر فرهنگ های دنیا مغموم نشود باید در همه زمینه ها همچون بازی های رایانه ای حرف های بسیاری برای گرفتن داشته باشیم. 

زمانی با بایادآوری اینکه نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای فرصتی مناسب برای خودنمایی بازی های داخلی در برابر تولیدات خارجی است بر بالا بردن کیفیت بازی های رایانه ای داخلی در برابر بازی های خارجی تاکید کرد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: چنانچه نوجوانان بتوانند نیازهای خود را از طریق بازی های رایانه ای ایرانی تامین کنند دیگر به سراغ بازی های خارجی نمی روند. 

زمانی تاکید کرد: اگر تولیدات داخلی نتواند خواسته های نسل جوان را اغنا کند به سوی محصولات خارجی روی می آورد از اینرو برای مترقی شدن باید در زمینه بازی های رایانه ای نیز تولیدات قابل توجهی داشته باشیم. 

دومین نمایشگاه و جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیر ماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.