آکادمی ساخت بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشین در قم راه اندازی می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز رشد دانشگاه قم از راه اندازی مجتمع آکادمی ساخت بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشین و نرم افزارهای اسلامی در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد طباطبایی، با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مرکز رشد حمایت از انجام پروژه‌های برخوردار از فناوری نوین است، تصریح کرد: در زمینه فناوری اطلاعات به دلیل تاثیرگذاری فرهنگی بازی‌های رایانه‌ای و انمیشین و نرم افزارهای اسلامی حمایت از این بخش‌ها در اولویت کارهای ما هستند.

آکادمی ساخت بازی‌های رایانه‌ای کاملا تخصصی خواهد بود

وی افزود: براین اساس با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قم، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و برخی از شرکت‌های خصوصی یک آکادمی ساخت بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشین و نرم افزارهای اسلامی را در دست احداث داریم.

رئیس مرکز رشد دانشگاه قم ادامه داد: آموزش‌های ساخت بازی‌های رایانه‌ای در این آکادمی انجام خواهد گرفت و زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری جهت تولید در این زمینه‌ها فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: مکان مناسبی جهت احداث مجتمع تدارک دیده شده است که با استقبال شرکت‌های خصوصی نیز مواجه شده است.

استقبال از آکادمی بازی‌های رایانه‌ای

طباطبایی، با اشاره به تعداد ثبت نام‌های صورت گرفته جهت آموزش گفت: تاکنون بالغ بر 250 نفر برای آموزش در این زمینه‌ها و تولید در زمینه ساخت انیمیشین در این نمایشگاه ثبت نام کردند.

وی توجه به بازاریابی محصولات تولید شده را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: مقوله بازاریابی برای تولیدات شرکت‌ها و هسته‌هایی که در این مجتمع فعالیت خواهند بود مد نظر است که با استفاده از شرکت‌های متخصص بازاریابی و اقداماتی که در جهت استفاده از پتانسیل مراکز پخش نرم افزار‌ها و محصولات فرهنگی خواهیم داشت این بخش را نیز فعال می‌کنیم.

استفاده از فرهنگ بومی در ساخت انیمیشن‌ها

رئیس مرکز رشد دانشگاه قم، راه اندازی بخش تحقیقات و آمار، رصد کردن بازار، آسیب شناسایی بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن‌های موجود را از دیگر فعالیت‌های این مجتمع آکادمی برشمرد.

طباطبایی در پایان از مطالعه فرهنگ‌های بومی و جهانی جهت ساخت انیمیشن و نرم افزار خبر داد و ابراز داشت: مطالعه روی فرهنگ بومی مناطق مختلف کشور و سایر کشور‌ها از دیگر فعالیت‌های مد نظر این آکادمی است تا خوراک فرهنگی کشورهای اسلامی و حتی غربی را فراهم کنیم.