مبارزه با قاچاقچیان فرهنگی رسالت فرهنگی نیروی انتظامی است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: برخوردهای نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاقچیان فرهنگی، یک رسالت فرهنگی است و در حقیقت کمک به تولیدکنندگان داخلی است.
به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حجت الاسلام موسی قربانی عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: رشد بازار قاچاق بازی های رایانه ای یک پدیده زشت و غیر قانونی است که برای فرهنگ کشور مضر است و باید خیلی زود در برابر قاچاقچیان فرهنگی اقدامات لازم انجام شود تا آسیب ها بر جوانان و نوجوانان این مرز و بوم کاهش یافته و جای آن را تولیدات سالم فرهنگی داخلی بگیرد.
وی با اشاره به تولیدات ایرانی ادامه داد: بازی سازان ایرانی طی این سال ها توانسته اند رشد چشمگیری داشته باشند و تولیدات داخلی امروز به مرور می تواند جایگزین تولیدات خارجی شود. ایران به دلیل برخورداری از یک پشتوانه غنی فرهنگی و دینی، ظرفیت‌های بی‌شماری را برای حضور قدرتمند در حوزه بازی‌های رایانه‌ای دارد.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به استقبال ملت‌های اسلامی از تولید آثار انیمیشن و سینمایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در صورتی که هنرمندان ایرانی بتوانند در حوزه بازی رایانه‌ای با قوت ورود کنند و آثاری متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی به بازار عرضه کنند به طور حتم با استقبال کشورهای اسلامی از این تولیدات رو به رو می شوند.
قربانی لازمه حضور با قدرت ایران در حوزه بازی های رایانه ای را تخصص‌گرایی دانست و گفت: اگر تولید، نظارت و مقابله با قاچاق بازی های رایانه‌ای به متخصصان این حوزه سپرده شود، در آینده نه چندان دور شاهد تولید‌ آثاری فاخر برای عرضه به بازار داخلی و منطقه‌ای خواهیم بود.