ایجاد فرصت شغلی برای تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای در سال 90

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ارتقای بازی‌های رایانه‌ای نیازمند سرمایه گذاری و کمک‌های مالی و معنوی است گفت: در طرح تفصیلی که برای اشتغال در سال 90 در هیأت دولت تدوین شده ایجاد فرصت اشتغال برای تمامی اقشار به ویژه تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای در سال 90 در نظر گرفته شده است.

دکتر "سید محمد حسینی"با بیان اینکه جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای امسال برای نخستین بار بصورت مستقل برگزار شد افزود: خوشبختانه این نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد که این امر حکایت از علاقه مندی جوانان و دانش آموزان به این رسانه جدید دارد.

وی با تاکید براینکه در جهان امروز نمی توان مسئله بازی های رایانه ای را نادیده گرفت تصریح کرد: این رسانه جدید علاوه بر سرگرمی و تفریح کارکردهای مهم دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به آموزش غیر مستقیم از طریق بازی های رایانه ای اشاره کرد.

حسینی با بیان اینکه بازی های رایانه ای تاثیر بسزایی بر روی ذهن و فکر نسل امروز دارد افزود: مخاطبان بازی های رایانه ای را امروز بیشتر کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند و تاثیرگذاری بازی های رایانه ای در این گروه سنی به مراتب بیشتر از رسانه هایی همچون سینما و یا تلویزیون است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازی های رایانه ای تمی تواند تاثیرات منفی یا مثبتی را برای مخاطبان خود به همراه داشته باشد اما مسلم آنکه امروز دربسیاری از کشورهای اروپایی جنبه منفی این رسانه جدید رایج است و جوانان را به سمت و سوی خشونت سوق می دهد

وی تصریح کرد: گاهی اوقات بازی هایی که از سوی کشورهای خارجی تولید می شود روحیه خشونت را در کودکان و نوجوانان افزایش داده و و زیر پا گذاشتن موازین اخلاقی را به آنان آموزش می دهد.

حسینی تصریح کرد: اگر بازی های رایانه ای با فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی و فطرت آدمی سازگاری داشته باشد به طور حتم در رشد و تعالی مخاطبان خود تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه امروز ظرفیت و ابتکار در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان وجود دارد اظهارامیدواری کرد که ادامه مسیری که امروز در عرصه بازی های رایانه ای در ایران اسلامی ایجاد شده کشور ما را به جایگاه حقیقی خود در حوزه بازی های رایانه ای در سطح منطقه و دنیا برساند و موجب رشد و بالندگی نظام اسلامی شود.

حسینی ادامه داد: در سه سال گذشته برنامه ها و فعالیت های خوبی از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به منظور فرهنگسازی و آموزش بیشتر والدین در حوزه آشنایی با بازی های رایانه ای صورت گرفته است که امیدواریم این فعالیت ها در آینده بیش از امروز ادامه داشته باشد.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی تهران شامگاه روز دوشنبه 19 اردیبهشت ماه با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جواد شمقدری معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات داوران جشنواره و جمعی از تولیدگنندگان بازی های رایانه ای داخلی در تالار وحدت برگزار شد.