بازی‌های بومی ابزار مناسبی برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به نسل جوان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازی‌های رایانه‌ای بومی به عنوان یکی از ابزار مهم فرهنگی برای انتقال مفاهیم عمیق فرهنگ اسلامی ایرانی به نسل جوان دانست و بر حمایت از بازیسازان مستعد داخلی تاکید کرد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای ، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری این رویداد هنری گفت: این نمایشگاه خصوصا در بین خانواده ها، بستر مناسبی برای فرهنگ سازی در زمینه بازی های رایانه ای بود، ضمن این که این اولین تجربه در برپایی چنین نمایشگاهی است و نیاز به بررسی و ارزیابی های فراوان دارد.

وی در ادامه افزود : خوشبختانه در ایران خصوصا در سال های اخیر حرکت های خوبی در زمینه بازی های رایانه ای انجام شده و بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز فعال بوده است ، البته عقب ماندگی ها ویا کم کاری هایی وجود داشته که باعث شده تا جوانان و نوجوانان با بازی هایی آشنا شوند که با فرهنگ کشور ما سازگار نیست و درنتیجه فاصله هایی ایجاد شده که حذف این فاصله ها از طریق ساخت بازی های جذاب و متناسب با فرهنگ داخلی ، ضروری است.

حسینی با اشاره به اینکه ایران با داشتن داستان ها ،افسانه ها ، اسطوره و شخصیت ها ، مشاهیر و پهلوانان  بسیار ، می تواند منبع غنی از بازی های ایرانی با این موضوعات باشد ، یاد آور شد : تا کنون نیز نمونه هایی از این طرح ها دیده شده است که علاوه بر جنبه های تفریحی شاداب ، آموزنده ،متناسب با گروه های سنی و متناسب با فرهنگ کشورمان بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص گسترش چنین نمایشگاه هایی تصریح کرد: تا کنون در هر استان نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزار می شد که خانه های فرهنگ دیجیتال نیز از دیگر اقدامات در این زمینه است ضمن این که همه در شهر های استان یزد بازی های رایانه ای و نرم افزارهای گوناگون ارائه شده و  آموزش هایی داده می شود تا جوانان خود نیز تولید کننده بوده ، فعالیت هایی در جهت همکاری با این مراکز داشته باشند.

وی یادآور شد : بخشی از بودجه دولت در سفرهای استانی در بخش فرهنگی به بازی های رایانه ای اختصاص یافته است ضمن این که در بازی های رایانه ای ایرانی پیش بینی می شود ، این بازی ها نه تنها نیازهای داخلی را تامین کنند بلکه برای خارج از کشور نیز قابل ارائه باشند.

حسینی اظهار امیدواری کرد با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود و افزایش حمایت از بازیسازان داخلی شاهد خلق آثاری فاخر در این عرصه باشیم و علاوه بر انتقال مفاهیم عمیق فرهنگی، آثار جذاب بومی را به مخاطبان ارائه کنیم.

نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای که از 8 اردیبهشت ماه در برج میلاد برپا شده بود 12 این ماه به کار خود پایان داد.