تعامل سینما و بازی‌های رایانه‌ای نیازمند تقویت زیرساخت‌هاست

کارگردان فیلم خواب‌های دنباله دار با یادآوری اینکه امروزه با حضور رایانه های شخصی در منازل، اهمیت بازی های رایانه ای و تاثیر آن بر قشر کودک و نوجوان بیش از پیش شده است، گفت: برقراری تعامل میان حوزه بازی های رایانه ای و سینما، نیازمند تقویت زیرساخت های هر دو حوزه است.

پوران درخشنده در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای افزود: در حوزه بازی های رایانه ای باید چند اصلاح ساختاری صورت گیرد که از آن جمله می توان به حضور عوامل حرفه ای و وجود تجهیزات و دستگاه های روز برای تولید بازی های با کیفیت اشاره کرد.

این کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: یکی از دلایلی که موجب شده بازی های خارجی مورد استقبال نسل امروز ما قرار گیرد، کیفیت بالای این بازی هاست که با بهره گیری از تجهیزات و امکانات روز، تولید شده است.

درخشنده تصریح کرد: بهره گیری از تجهیزات و امکانات حرفه ای در تولید بازی، ضمن واقعی تر کردن آن بازی، جذابیت های لازم را برای کاربر ایجاد می کند که همین امر یکی از کمبودها و ضعف بازی های تولید داخل است.

کارگردان فیلم رابطه افزود: یکی دیگر از الزامات مورد نیاز برای تولید بازی های با کیفیت، علاوه بر جذابیت های سمعی و بصری، بهره گیری از داستان خوب و معمایی است که در این زمینه بازی های تولید داخل اندکی ضعف دارند.

این کارگردان سینما و تلویزیون اضافه کرد: برای داشتن یک داستان استاندارد، باید بازی نامه های استاندارد نگاشته شود و نگاشتن چنین بازی نامه هایی نیازمند، افرادی که در این زمینه تخصص دارند.

درخشنده ادامه داد: متاسفانه امروزه کسانی برای بازی های رایانه ای، بازی نامه می نویسند که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند و در حالی که در کشورهای صاحب سبک، نوشتن بازی نامه برای تولید گیم، یک تخصص حرفه ای محسوب می شود و هر کسی نمی تواند در این حوزه فعالیت کند.

کارگردان فیلم بچه های ابدی تصریح کرد: نکته دوم در این زمینه، افزایش کیفیت فیلم های سینمایی داخلی است به طوری که تولید کنندگان داخلی بتوانند با اقتباس از داستان این فیلم ها، دست به تولید بازی بزنند.

درخشنده پیشنهادکرد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای باید به منظور آشنایی هر چه بیشتر افراد فعال در این دو حوزه، از فعالیت های یکدیگر، جلساتی را برگزار و راهکاری های برقراری تعامل میان این دو حوزه را بررسی کند.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران از 8 الی 12 اردیبهشت ماه از ساعت  10 صبح الی 20 در سالن همایش های برج میلاد میزبان علاقه مندان به بازی های رایانه ای است.