جشنواره بازی های رایانه ای فرصت مناسبی برای تبادل دانش متخصصان داخلی است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره بازی های رایانه ای  فرصت مناسبی برای تبادل دانش و انتقال تجربیات متخصصان داخلی است و زمینه انتقال توانمندی های جمهوری اسلامی به دیگر کشورها را میسر می سازد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، جواد آریانمنش افزود: جشنواره  بازی های رایانه ای نیازمند حمایت های جدی تر دولت برای تولید آثار فاخر بومی است تا با بهره گیری از تولیدکنندگان داخلی آثار مطلوب و قابل قبولی را ارایه کند.  

وی با بیان این که  بنیاد ملی بازی های رایانه ای تلاش های ارزشمندی تاکنون برای تولید آثار بومی انجام داده ، گفت: از آنجایی که حجم تولیداتی که در خارج از کشور با بودجه های کلان تولید می شود بسیار گسترده است ، باید حمایت جدی تری از این بنیاد صورت بگیرد.  

آریانمنش در عین حال گفت: اگر مسئولان بخواهند نیاز کشور را برآورده کنند بایستی به این اقدامات یارانه اختصاص دهند، چرا که بازی های رایانه ای وارداتی تقریبا با قیمتی کمتر از یک ششم بازی های تولید داخلی تکثیر و عرضه می شوند.

 نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس عقیده دارد: در دنیای کنونی که ابزارهای سمعی، بصری و رایانه ای نقش موثری در انتقال افکار و تغییر فرهنگ ها برعهده دارد به همین خاطر مسوولان ناگزیرند این بازی ها را حمایت کرده و سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهند.

 به گفته آریانمنش، امروز دشمنان انقلاب اسلامی سعی می کنند با تولید بازی های رایانه ای در ذهن کودکان و نوجوانان کشور رسوخ کنند و در جهت القا افکار و اندیشه های شوم خود تلاش زیادی انجام می دهند.

وی افزود: جشنواره بازی های رایانه ای  پیام ارزشمند دینی، اسلامی و انقلابی کشور را  به کودکان ، نوجوانان و دنیای امروز ارایه می کند.

این نماینده  افزود:اگر این جشنواره هدفگذاری صحیح و اصولی داشته باشد می تواند خیلی مفید باشد زیرا تولید بازی های رایانه ای در کشور ما از عمر کوتاهی برخوردار است و یک صنعت جوان تلقی می شود.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می شود.