صنعت بازی‌های رایانه‌ای، محور راهبردی توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور است

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه صنعت بازی‌سازی بومی، موتور محرک "اقتصاد خلاق" و اشتغال‌زایی جوانان است،گفت: صنعت بازی‌های رایانه‌ای، یکی از محورهای راهبردی توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور است.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در آیین اختتامیه برگزاری نمایشگاه تفریحات دیجیتال و بازی‌های الکترونیکی اظهار کرد: بازی‌های رایانه‌ای نه تنها یک سرگرمی، بلکه ابزاری قدرتمند و چندبُعدی در خدمت هویت‌سازی فرهنگی، تحکیم اجتماعی و پیشرفت اقتصادی کشور است.

او با تأکید بر محور فرهنگی،خاطرنشان کرد: بازی‌های دیجیتال ظرفیتی بی‌بدیل برای انتقال فرهنگ غنی ایران، ترویج زبان فارسی در فضای مجازی و بازآفرینی اسطوره‌ها و نمادهای ملی هستند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: این صنعت می‌تواند به‌مثابه سپری در برابر تهاجم فرهنگی عمل کرده و روایت‌گری نوینی از ارزش‌های اصیل ایرانی برای نسل جوان ارائه دهد و سرمایه‌گذاری بر این عرصه، سرمایه‌گذاری بر هویت آینده‌سازان ایران است.

جمالی‌نژاد در بخش دیگر از صحبت‌های خود به محورهای اجتماعی این بازی‌ها اشاره و افزود:بازی‌های هدفمند، مربعی پنهان برای تقویت مهارت‌های جمعی، پرورش خلاقیت، نقادی و تحلیل در نوجوانان و جوانان محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد:این ابزار می‌تواند سبک زندگی سالم‌تری را ترویج، شکاف نسلی را با ایجاد فضای تعامل مشترک کاهش و حتی به‌عنوان رسانه‌ای توانمندساز برای اقشار خاص مانند معلولان یا سالمندان عمل کند وآموزش غیررسمی از این مسیر، اثری ماندگار دارد.

استاندار اصفهان در تشریح محورهای توسعه‌ای و راهبردی تأکید کرد:صنعت بازی‌سازی بومی، موتور محرک "اقتصاد خلاق" و اشتغال‌زایی به‌ویژه برای نیروی جوان و تحصیلکرده است.

وی تاکید کرد:صادرات این محصولات، دیپلماسی فرهنگی نوینی را رقم خواهد زد اما تحقق این چشم‌انداز نیازمند عزم ملی، سیاست‌گذاری هوشمندانه دولت، توسعه سواد رسانه‌ای و تعامل سه‌جانبه "دانشگاه، صنعت و حاکمیت" است.

جمالی‌نژاد گفت:اصفهان با پتانسیل‌های تاریخی و فرهنگی خود، آماده است تا به قطب این صنعت راهبردی تبدیل شود.