نگاهی به نامزدهای جوایز نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر(بخش دوم)

با اعلام اسامی نامزدهای دریافت جایزه بخش‌های مختلف نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر حالا همه منتظرند تا ببینید کدام بازی‌ها با رای داوران در نهایت جوایز هر بخش را به خود اختصاص می‌دهند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در فاصله چند ساعته باقی‌مانده به مراسم اختتامیه این رویداد در گزارشی به معرفی تمام بازی‌های کاندید دریافت جایزه این جشنواره پرداخته‌ایم. این گزارش را در 3 بخش بخوانید:

 

تسخیرگـران

سازنده: استودیو باباردو

پلتفرم: موبایل/ سبک: استراتژى و شبیه سازى

تســـخیرگران یک بازى ریل تایم استراتژى جذاب و درگیرکننده با گیم پلى منحصر بفرد اســـت. در این بازى، شما فرماندهى تعدادى ساختمان در نقشه را به دســـت دارید و باید در لحظه با انتخاب استراتژى درست و هوشمندانه، ســـربازان خود را به قلمروى دشمنان بفرســـتید و با تسخیر
ساختمان‌هاى آنها، قلمروى خود را گسترش دهید. امکان رقابت آنلاین با ســـایر بازیکنان، مراحل داستانى جذاب با تعداد بالا، رویدادهاى مختلف و مسابقات، مى‌تواند تجربه‌اى لذت بخش براى شما بســـازد.

فانوس

سازنده: فطرس بازى رایانه

پلتفرم: موبایل/ سبک: پازل

داستان بازی«فانوس» از آنجایی آغاز می‌شود که به شخصیت اصلی داستان «فری» ارثی غیرمنتظره از یکی از اقوامش می‌رسد. فری که به عنوان یک عکاس مشغول کار و سرگرم زندگی خود است، به ناگاه نامه‌ای دریافت می‌کند که در آن خبر فوت دایی‌اش را به اطلاعش رسانده‌اند. اما این نامه به همین خبر ختم نمی‌شود. خبر اصلی این است که عمویش او را به عنوان وارث خود معرفی کرده است و حالا او باید برای به دست آوردن آن ارث راهی سفری با اتفاقات پرچالش و کلی ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز شود.

«فانوس» یک بازی معمایی هیجانی است که در یک سبک هنری جذاب به صورت سیاه و سفید کارتونی، با دست طراحی شده است و کاربران را درگیر چالش‌های ماجراجویانه و سخت خود می‌کند.

 

وسترن ران : (بازى جدید شکارچیان طلا)

سازنده: سرگرمیدن (خوشه چینان هفت آسمان)

پلتفرم: موبایل/ سبک: مسابقه اى

در این بازی رانر بی‌انتها می‌توانید کاراکتر مورد علاقه‌ خودتان را انتخاب کنید، قدرت‌هایش را ارتقا دهید و تا می‌توانید از دست معدن‌چیان عصبانی غرب وحشی فرار کنید.

فرار کردن از میان معدنچیان طلا خوبی‌های خودش را هم دارد. در مسیر فرار می‌توانید حسابی طلا جمع کنید و با کمک آنها کاراکترهای جدید بخرید یا کاراکترهای خودتان را ارتقا دهید تا قوی‌تر و سریع‌تر شوند و تفنگ‌های بهتری برای کشتن دشمنان داشته باشند.

بهترین دوست شما در غرب وحشی عقاب باشکوهی است که می‌تواند شما را از بین موانع بی‌شمار بازی رد کند.

پوکه: مبارزان کمپانى

سازنده: پردیس سرگرمى پیله

پلتفرم: موبایل/ سبک: اکشن

پوکه یک بازی اکشن آنلاین همزمان تو سبک Hero shooter است.. توی این بازی، هر بازیکن می‌تواند از بین ده‌ها شخصیت منحصربه‌فرد، یک قهرمان را انتخاب کند و در قالب مودهای مختلف، به‌صورت تکی یا گروهی، مبارزه کند. دنیای پوکه در آینده‌ای بسیار دور جریان دارد. در این دنیا، شرکتی چند ملیتی به تکنولوژی سفر در بعدهای مختلف زمانی و مکانی دست پیدا کردند. این شرکت از این تکنولوژی برای جمع‌آوری مبارزان از بعدهای مختلف و شرکت دادن‌شان در مسابقات مرگبار استفاده می‌کنند.

 

دختر حاجى الماس

سازنده: سرگرمیدن (خوشه چینان هفت آسمان)

پلتفرم: موبایل/ سبک: تفننى

دختـر حـاجـى المـاس براى تـحصیـل به فرنگ سفـر مى‌کند و حاجى دار و ندارش را خرج این سفر علمى می‌کند. بعد از آن اســـت که حاجى الماس بازار ساحلى خودش را مى‌سازد. اینجا همه چیز تولید مى‌شود: از شیر شتر گرفته تا تخم شترمرغ. وضع حاجى که بهتر مى‌شود براى دخترش بهترین زندگى را در خارجه مهیا مى‌کند. شـــما در نقش حاجى الماس باید مزرعه خودتان را بسازید و با اســـتخدام کارگر و ساختن کارخانه‌هاى مختلف بهترین محصولات را بـــه مردم حاجى آباد بفروشید تا بتوانید هزینه زندگى دختر حاجى را در خارجه تامین کنید.

 

شکارچى 2 (انهدام منافقین)

سازنده: نیروى هوایى ارتش جمهورى اسلامى ایران

پلتفرم: موبایل/ سبک: اکشن

منافقین به رهبری مسعود رجوی و مریم رجوی نوکران صدام بعثی به کشور ما خیانت کردند و قصد حمله به ایران عزیز ما را دارند. اما اشتباه می‌کنند چون بازی "شکارچی 2 : انهدام منافقین " به شما این فرصت را می‌دهد تا در نقش خلبان با انواع جنگنده‌ها، با آنها مبارزه کنید و آنها را از رسیدن به هدفشان ناامید کنید. در این بازی بازیکن می‌تواند جلوی آنها را در تنگه مرصاد و کمپ اشرف و کمپ تیرانا بگیرد.

 

 ماشین اسپرت 3 : تاکسى & پلیس

AngryKids Developer Team :سازنده

پلتفرم: موبایل/ سبک: مسابقه‌اى

ماشین اسپرت 3 : تاکسی & پلیس " یک بازی متفاوت ایرانی با گرافیک بالا و خیره کننده در سبک رانندگی است. در این بازی کاربر باید ماشین مورد علاقه اش را از بین کلی ماشین ایرانی و خارجی انتخاب و به سلیقه خودش شخصی‌سازی کند.

 

آقا/خانم وزیر

سازنده: پردازش گستر ایلیا

پلتفرم: موبایل/ سبک: استراتژى و شبیه سازى

آقا/خانم وزیر" یک بازی در سبک شبیه سازی‌ است که حس و حال مدیریتی دارد. در این بازی شما توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شوید و باید از مجلس رای اعتماد بگیرید. سپس ماموریت شما به عنوان وزیر امور خارجه آغاز خواهد شد. شما وظیفه دارید از قدرت و توانایی‌های خود برای حل مشکل کشور استفاده کرده و به آن کمک کنید.

نیروى واکنش سریع

سازنده: حسین سنمار

پلتفرم: رایانه/ سبک: تیراندازى

بازی نیروی واکنش سریع یک بازی در سبک تیراندازی است که در کنار آزادی عمل در گیم پلی مانند: حالت درازکش، خم شدن به طرفین، پرش آزادانه و گیم پلی سریع، دارای گیم پلی‌ کاملی است. در کنار آن، قابلیت‌های کمتر دیده شده در بازی‌های آنلاین، دارای سیستم برگزاری مسابقات، تورنمنت و ساخت محیط درون بازی نیز است.

راننده حرفه‌اى

سازنده: بازى‌سازان نوآوران پارسیان

پلتفرم: موبایل/ سبک: تفننى

داستان بازی راننده حرفه‌ای بر اساس محتوای کتاب پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر ویژه نوجوانان دوره دوم متوسطه و در ژانر مسابقه اتومبیل طراحی و ساخته شده است.

این بازی به گونه‌ای طراحی شده تا در قالب یک مسابقه اتومبیلرانی به طور غیرمستقیم پیام‌های آموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در نوجوانان به کاربران بازی ارائه شود. «راننده حرفه‌ای» یک بازی در سبک مسابقه‌ای درگ آنلاین است. در طراحی بازی راننده حرفه‌ای، بخش مسابقات روزانه تشویقی و پلکانی نیز برای کاربران ایجاد شده است.

خلافکاران 400

سازنده: امیر افضلى

پلتفرم: موبایل/ سبک: اکشن

یک بازی اکشن جهان باز با حال و هوای ایرانی است که بازیکن می‌تواند در نقش پلیس مخفی بازی کند و باندهای مجرم را از پا در بیاورد. ‏این بازی نسخه دوم بازی خلافکاران است و ‏تقریبا هر چیز که از یک بازی جهان باز انتظار می‌رود را می‌توانید در این بازی مشاهده کنید.

 

6410 روز بى آینه

سازنده: نیروى هوایى ارتش جمهورى اسلامى ایران

پلتفرم: رایانه/ سبک: ماجرایى

داستان بازی از قهرمان بزرگ ایران شهید حسین لشکری شروع می‌شود که برای بررسی حرکت‌های عجیب عراقی‌ها در مرز عراق به ماموریت فرستاده می‌شود. پس از برخورد موشک عراقی‌ها به جت، حسین درون یک جنگل تاریک مرموز سقوط می‌کند.

بازی روایت داستانی کوتاه در ژانر Walking Simulator اول شخص است که گیمر با المان‌های ترس روانشناختی و روایت شهودی-کلامی مواجه می‌شود. کاربر در کابوس شهید حسین لشکری وارد می‌شود و باید راه نجاتی پیدا کنیم. این بازی کوتاه نیم ساعته با موتور بازی‌سازی آنریل ۵.۱ ساخته شده است.