بازی‌های رایانه‌ای ابزاری مهم برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تأثیربازی‌های رایانه‌ای بر روی قشر کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: حضور و فعالیت در عرصه بازی‌های رایانه‌ای، رویکرد جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان کودکان و نوجوانان است.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، عباس خامه‌یار اظهار داشت: رویکرد بنیاد شهید در تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان اقشار مختلف جامعه است در عرصه بازی‌های رایانه‌ای نیز، این رویکرد مورد توجه قرار دارد.

این مقام مسئول در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امروزه بازی‌های رایانه‌ای، تاثیری بسیار شگرف بر روی اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر کودک و نوجوان دارد و از همین رو، بنیاد شهید تصمیم دارد تا با بهره‌گیری از قابلیت‌های بازی‌های رایانه‌ای، به ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، شجاعت و سایر مفاهیم اصیل و ارزشی انسانی که در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل موج می‌زده، بپردازد.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در چند سال گذشته بنیاد شهید، فعالیت‌های در عرصه بازی‌های رایانه‌ای داشته است اما هیچ‌کدام از این فعالیت‌ها به دلیل نامناسب بودن محتوا و ساختار حرفه‌ای به نتیجه نرسیده‌ است.

خامه‌یار با تاکید بر این که برای تولید یک بازی رایانه‌ای متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی و موج فرهنگ ایثار و شهادت، باید گروه‌های حرفه‌ای بر روی آن کار کنند، افزود: متأسفانه در کشور، هنوز چنین درجه‌ای از تخصص در عرصه بازی یارانه‌ای ایجاد نشده است و اغلب کارهایی که ساخته می‌شود یا سطحی و یا کپی برداری از نمونه‌های خارجی است.

این مقام مسئول در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد شهید و امورایثارگران از آمادگی بنیاد برای همکاری با گروه‌های حرفه‌ای تولید بازی رایانه‌ای و نهادهایی مانند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خبر داد و گفت: بنیاد شهید آمادگی همکاری با نهادهای تخصصی با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را دارد و در این عرصه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

خامه یار تصریح کرد: چطور نشان دادن رشادت‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطلب در هشت سال دفاع مقدس در قالب جذابیت‌های بازی‌های رایانه ای، تاثیری شگرف بر روی کودکان و نوجوانان دارد.

وی همچنین به برگزاری نخستین نمایشگاه مستقل بازی‌های رایانه‌ای تهران اشاره کرد و افزود: به طور حتم برگزاری چنین نمایشگاه‌های در آشنایی هر چه بیشتر قشر کودک و نوجوانان با تولیدات داخلی بسیار مؤثر است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: علاوه بر تاثیر این گونه نمایشگاه‌ها بر آشنایی کودکان و نوجوانان با تولیدات داخلی، تولید کنندگان داخلی نیز می‌توانند با ارایه آثار خود در نمایشگاه دستاوردهای کشورمان در حوزه بازی‌های رایانه‌ای را به کشورهای منطقه معرفی کنند.