جایزه بازی‌های جدی 1402 آذرماه برگزار می‌شود

ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی 1402 آذرماه امسال به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فرزانه شریفی معاون آموزش و پژوهش بنیاد و دبیر ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی با اعلام این خبر گفت: این رویداد در ادامه برنامه‌های بنیاد برای حمایت از بازی‌سازان و توسعه این صنعت در کشور و حمایت از تیم‌های نوپا و فرآیند تقویت و توانمندسازی حوزه بازی‌های جدی آذرماه امسال برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه بازی‌های جدی یا بازی‌های هدفمند به عنوان بازی‌های مسئله محور و کاربردی به رفع مسائل مختلف در حوزه‌های آموزشی، سلامت، تبلیغات و.... کمک می‌کند، تصریح کرد: این رویداد امسال در بخش‌های جشنواره بازی‌های جدی و سمپوزیوم بازی‌های جدی برگزار می‌شود.

به گفته فرزانه شریفی بخش سمپوزیوم این رویداد با هدف تمرکز بخشی به منابع علمی و تحقیق در جهت توسعه این بازی‌ها برگزار می‌شود و این بخش پذیرای مقالات علمی این حوزه است. بخش جشنواره بازی‌های جدی نیز میزبان آثار تولید شده در موضوعات مختلف حوزه بازی‌های جدی است.

بعد از اعلام فراخوان این رویداد که از طریق سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سایت دایرک (direc.ircg.ir) و سایت segap.ir اطلاع‌رسانی می‌شود، تمام بازی‌پژوهان علاقه‌مند به تولید و مطالعه در حوزه سرگرمی­‌های جدی می‌توانند در این عرصه رقابتی شرکت کنند.