همکاری مشترک ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف صنعت بازی

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای فدراسیون روسیه با امضاء تفاهم‌‌نامه‌ای، همکاری‌های مشترکی در حوزه‌‌های نشر بازی، تولید بازی‌های VR‌، سفارش تولید بازی و سرمایه‌گذاری میان دو کشور ایران و روسیه را دنبال خواهند کرد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این تفاهم‌نامه همزمان با برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه با حضور سجاد میرزاخانی مقدم نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مسکو و ولادیمر بادرُو معاون سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای فدراسیون روسیه به امضاء رسید.

همکاری در جهت نشر بازی‌های روسی در ایران و بازی‌های ایرانی در روسیه، همکاری در جهت ساخت بازی‌های VR، همکاری در جهت سفارش ساخت بازی به شرکت‌های فعال در دو کشور، همکاری در جهت سرمایه‌گذاری در حوزه پروژه‌های گیمینگ در دو‌ کشور و سایر همکاری‌های مرتبط با صنعت بازی سازی از جمله محورهای مهم این تفاهم‌نامه است.

در مراسم امضاء این تفاهم‌نامه عبدالرضا سیفی مدیرکل همکاری‌های بین الملل سازمان ارتباطات اسلامی و غفاری مشاور رسانه‌ای این سازمان نیز حضور داشتند.

گفتنی است پیش از جلسه امضاء این تفاهم‌نامه، سجاد میرزاخانی مقدم نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در جلسه‌ای با واسیلی اُوْ چینکوف مدیرعامل سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای روسیه درباره موضوعات مختلف این تفاهم‌نامه بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین در ادامه برنامه‌های سفر مدیر بخش بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به روسیه و شرکت در رویداد هفته فرهنگی ایران در مسکو، بازدید از شرکت «c1 studio» که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی در روسیه است، انجام شد.

 در این بازدید که محمد زهتابی مدیرعامل شرکت «پاییزان» و الکساندر بادرو، معاون سازمان بازی‌های رایانه‌ای روسیه نیز حضور داشتند، آلبریت ژیلتکوف مدیر تولید این استودیو به معرفی این استودیو و تولیدات آن پرداخت. در ادامه این بازدید نیز رایزنی‌هایی برای انتشار بازی‌های تولید ایران و روسیه در دو کشور انجام شد.