امکان پژوهش‌ تخصصی در زمینه بازی‌های دیجیتال فراهم شد

گروه علمی-تخصصی «مطالعات بازی‌های دیجیتال» با هدف توسعه پژوهش‌های تخصصی در این حوزه، در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات تشکیل شد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ایده اولیه راه‌اندازی گروه علمی-تخصصی مطالعات بازی‌های دیجیتال از سال ۱۳۹۷ در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات مطرح شده بود که در نهایت این گروه در دی‌ ۱۴۰۰ تشکیل شد و کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

زمینه‌سازی جهت خلق ساختارهای نظری و گسترش دانش پایه در حوزه بازی‌های دیجیتال، فراهم کردن بستر لازم برای تقویت و تعمیق مطالعات این حوزه، ایجاد پل ارتباطی با انجمن‌ها، موسسات و مراکز تحقیقاتی ملی و بین‌المللی فعال در این زمینه، حمایت از توسعه تحقیقات بومی در این بخش، شناسایی و شبکه‌سازی از پژوهشگران داخلی و بین‌المللی این حوزه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های پژوهشی ارکان متولی و سیاست‌گذار این بخش، برخی از اهداف تشکیل گروه مطالعات بازی‌های دیجیتال در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات است.

همچنین با ایجاد این گروه قرار است برنامه‌هایی مانند تدوین برنامه جامع توسعه مطالعات بازی‌های دیجیتال در کشور، فراهم کردن بستر مناسب جهت تدوین، ترجمه و نشر مقاله و کتاب در این حوزه، همکاری و مشارکت در برگزاری رویداد‌ها با مراکز معتبر و مطرح آموزشی و پژوهشی این بخش، حمایت از پژوهش‌های کاربردی تقاضامحور با هدف ایجاد ارتباط موثر میان صنعت و دانشگاه و کمک به افزایش پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری مرتبط با بازی‌های دیجیتال، دنبال شود. 

گفتنی است حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یکی از اعضای شورای مدیریت این گروه است.

علاقه‌مندان به ارتباط با گروه مطالعات بازی‌های دیجیتال می‌توانند با استفاده از ایمیل  k.g.baaazy@gmail.com با این گروه در وب‌سایت انجمن، تعامل داشته باشند.