صدور 2000 پروانه انتشار الکترونیکی بازی در 6 ماهه اخیر

با راه‌اندازی درگاه الکترونیک صدور پروانه انتشار بازی‌های رایانه‌ای در راستای تحقق ارائه خدمات در بستر دولت الکترونیک، بیش از 2000 بازی در بستر این سامانه مجوز انتشار گرفتند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، معاون نظارت بنیاد با اعلام این مطلب افزود: استفاده از سامانه الکترونیکی صدور مجوز انتشار بازی‌های رایانه‌ای به نشانی https://portal.ircg.ir/ که در راستای تحقق دولت الکترونیک از اواخر دی ماه سال گذشته شروع شد، بازی‌های موبایلی و کنسولی ارائه شده به سامانه را به شرط تطبیق با مقررات ملی بازی و با سرعت بخشیدن به کار  در کمتر از 10 روز کاری صاحب مجوز می‌کند.

عقیل منصوری با اشاره به لزوم حمایت از بازی‌های ویدئویی تولید شده در داخل افزود: علاوه بر اینکه به خاطر این سامانه الکترونیکی طولانی شدن روند ارائه مجوز به طور کلی از بین رفته، تسهیلاتی در نظر گرفته شده که در مدت بررسی مجوز نیز به شرط تکمیل پرونده، بازی‌سازان بتوانند در فروشگاه‌های موبایلی به ارائه آزمایشی محصول خود بپردازند.

معاون نظارت بنیاد افزود: در سال 1399 که در دو ماهه آخر آن نیز سامانه الکترونیک صدور مجوز راه‌اندازی شده بود، توانستیم 1300 مجوز انتشار صادرکنیم.

او رشد چند برابری سرعت صدور مجوز را مشوق بازی‌سازان و توسعه دهندگان صنعت بازی برای فعالیت قانون‌مند و با مسئولیت اجتماعی در این عرصه دانست و گفت: انتظار داریم که تا پایان سال نیز با تمام توان و سرعت بازی‌های موجود در بازار تعیین تکلیف شوند و همه بازی‌های مجوزدار و رده‌بندی شده از نظر سن مناسب مخاطبین را برای بهره‌گیری آگاهانه خانواده‌ها در سایت چه بازی به‌عنوان مرجع ملی بازی‌های رایانه‌ای معرفی کنیم.

معاون نظارت بنیاد با دعوت از بازی‌سازان و توسعه‌دهندگان برای استفاده از امکانات فراهم شده برای صدور مجوز گفت: فعالان صنعت بازی می‌توانند جهت رفع هرگونه ابهام و آشنایی کامل با روند دریافت مجوز انتشار بازی با شماره 02158129 (مرکز تماس و مشاوره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) بگیرند.