دومین نماینده ایران برای اعزام به مسابقات WESG  مشخص شد

پس از گذشت دو روز رقابت نفس‌گیر بین نمایندگان استانی در نهایت دومین نماینده ایران برای اعزام به مسابقات جهانی بازی‌های ورزش الکترونیک یا WESG در شهر چونگ‌کینگ چین مشخص شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک، اولین نماینده ایران برای حضور در این مسابقات شهریار شاکی بود که توانست در رقابت‌های مقدماتی آنلاین رشته StarCraft2 به عنوان نماینده قاره آسیا در این مسابقات حضور داشته باشد. با این وجود از میان ۲۰ ظرفیت موجود برای شرکت در رشته PES 2019، همچون چین، ژاپن، هنگ‌کنگ، ایالات‌متحده، کانادا، صربستان و آسیای میانه، ایران نیز سهیمه جداگانه‌ای به صورت آفلاین برای حضور در این رقابت‌ها در اختیار داشت که مراسم باشکوهی برای انتخاب تک نماینده ایران برای اعزام به این مسابقات برگزار شد.
روند انتخاب نماینده این سهیمه از ابتدای دی‌ماه شروع شد و تا روز ۱۵ دی‌ماه مسابقات در سطح استانی برگزار شد. در نهایت مجموعه شهرآفتاب تهران میزبان برگزاری فینال کشوری در روزهای ۲۰ و ۲۱ دی‌ماه بود. با توجه به برگزاری رویدادهای جانبی و همزمانی با نمایشگاه خودرو تهران، استقبال خوبی از این مراسم به عمل آمد.
در این میان از بین ۱۲۸ نماینده استان‌های مختلف در روز شنبه مسابقات به صورت گروهی انجام شد و سپس ۶۴ نفر صعود کرده از گروه‌‌ها در روز دوم رقابت به صورت ۳ حذفی به رقابت پرداختند. در نهایت نیز در مسابقه فینال بین فرشاد شاهسون و حسن پاجانی، پاجانی که سابقه کسب مدال نقره را در کنار رضا نوبخت در مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا داشت، توانست بازی اول را به نفع خود تمام کند و در بازی دوم نیز در یک رقابت سخت و نفس‌گیر در زمان وقت اضافه دوم برنده رقابت شده و سهمیه کشوری را برای اعزام به چین کسب کند.